Po kilku latach obecności na rynku najmniejszy model w gamie Peugeota doczekał się odświeżenia. Na rynek trafia Peugeot 208 i E-208 po liftingu. Ich debiut nie przynosi rewolucji, jednak już na pierwszy rzut oka widać bardziej agresywną stylistykę. Jednocześnie drobne zmiany zaszły również we wnętrzu i w gamie modeli.
Francuzi po raz kolejny pokazują, że nie stracili pazura. Widać to po nowym Peugeot 208 2024 i E-208 2024 po liftingu. Ich stylistyka dosłownie zyskała pazur w przedniej części nadwozia, ale także ogólnie stała się bardziej agresywna. Trzeba przyznać, że to dość odważny ruch w przypadku najlepiej sprzedającego się auta w Europie w 2022 roku. W przypadku liftingu, zmiany objęły oczywiście również inne parametry modelu 208 i E-208. Dużego zaskoczenia jednak nie ma, ponieważ podobną modernizację przeszedł niedawno model 2008.
Z zewnątrz najłatwiej poznać 208 i E-208 po liftingu dzięki zupełnie nowej przedniej części nadwozia. Znajdziemy tam oczywiście zupełnie nowe logo marki, ale także pazury lwa. Ich wzór to teraz lampy do jazdy dziennej LED. Nieco przeprojektowano także lampy główne, a także grill, który zyskał wzory w kolorze nadwozia. W tylnej części, 208 i E-208 zyskały przede wszystkim nowy, poziomy wzór świateł. Dzięki temu również można je bez problemu rozróżnić od wersji przed liftingiem.
Nieco trudniej będzie to zrobić po wnętrzu. Największą zmianą będzie ekran centralny, który w standardzie będzie miał 10 cali w każdej odmianie wyposażeniowej. Podstawowa wersja Active wyróżni się jedynie brakiem cyfrowych zegarów. Na wyposażenie trafi także dodatkowy port USB-C znajdujący się z tyłu. Poprawi się także jakość kamer wspomagających parkowanie.
Pod względem silnikowym, gama 208 pozostanie bez większych zmian. Podstawowa jednostka 1.2 bez turbo rozwinie moc 75 koni mechanicznych i będzie dostępna z 5-biegową skrzynią manualną. Mocniejsze odmiany skorzystają z dobrodziejstw turbosprężarki, a także systemu miękkiej hybrydy. Odmiana 100-konna będzie dostępna ze skrzynią manualną 6-biegową oraz 6-biegowym automatem, a 136-konna jedynie z tą drugą opcją. W przypadku E-208, silniki elektryczne rozwijają teraz 156 koni, a pojemność baterii wynosi 51 kWh. Dzięki temu zasięg wzrósł aż do 400 kilometrów.
Fot. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf