Oto nowy Opel Astra – jest dobrze, dopóki nie spojrzysz pod maskę

Stylistycznie nowy Opel Astra zaskakuje i wygląda lepiej niż można było się spodziewać, ale czar pryska, gdy spojrzymy pod maskę i ujrzymy nutę ekologii w nie za dobrym wydaniu

Firma Opel przedstawiła dziś całkowicie nową, szóstą generację modelu Astra. Historia sukcesu bestsellera firmy Opel rozpoczęła się 30 lat temu wraz z następcą legendarnego modelu Kadett. Premierą zupełnie nowej Astry niemiecki producent otwiera kolejny rozdział swojej historii: po raz pierwszy model klasy kompaktowej jest dostępny w wersji z napędem elektrycznym.

Oto nowy Opel Astra 2022

Opel oferować będzie nową Astrę z napędem hybrydowym typu plug-in o dwóch poziomach mocy. Ponadto dostępne są wersje z wysokowydajnym silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym oraz zoptymalizowaną pod kątem tarcia sześciobiegową przekładnią manualną lub ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Nowy Opel Astra stanowi też deklarację możliwości stylistycznych marki. Nowoczesna dynamika, ścięte, muskularne powierzchnie pozbawione zbędnych elementów oraz nowe oblicze marki – Opel Vizor. Wraz z kolejną generacją klasy kompaktowej firma Opel pokazuje, że Astra jest gotowa do zdefiniowania nowej epoki.

Oto nowy Opel Astra 2022

W tym roku odbędzie się premiera rynkowa nowego Opla Astry jako pięciodrzwiowego pojazdu o niskiej sportowej sylwetce, oferującego znacznie większą przestrzeń niż jego poprzednik. Z długością 4374 milimetrów i szerokością 1860 mm idealnie wpisuje się w segment pojazdów kompaktowych. Dzięki szczególnie krótkiemu przedniemu zwisowi nowa Astra jest o zaledwie 4,0 mm dłuższa od poprzedniego modelu, mimo znacznego wzrostu rozstawu osi do 2675 mm (+13 mm). Niezależnie od muskularnej i solidnej sylwetki praktyczny bagażnik nowej Astry z regulowaną podłogą nadal zapewnia kierowcy i czterem pasażerom pojemność ładunkową 422 litrów.

Oto nowy Opel Astra 2022

Nową generację zaprojektowano i opracowano w siedzibie firmy Opel w Rüsselsheim, gdzie jesienią rozpocznie się produkcja. Podobnie jak jego poprzednik, wprowadzony na rynek w 2015 r., nowy model wnosi do klasy kompaktowej innowacje, które klienci znali wcześniej jedynie z droższych pojazdów. Na przykład Astra potrafi zamienić „noc w dzień”: najnowsza ewolucja adaptacyjnych reflektorów pikselowych Intelli-Lux LED® pochodzi prosto z flagowego modelu Opel Insignia; 168 elementów LED daje miejsce lidera w segmentach pojazdów kompaktowych i średniej wielkości.

Wnętrze nowej generacji Astry uległo znacznemu unowocześnieniu. Dzięki całkowicie cyfrowemu panelowi Pure Panel wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Za to nadchodzi nowy interfejs (HMI) o świeżej, nowoczesnej grafice oferujący klientom klarowne, bardziej intuicyjne doświadczenie. Pasażerowie mogą obsługiwać nową Astrę intuicyjnie, korzystając z bardzo szerokich ekranów dotykowych, tak jak ze smartfona. Projektanci oraz inżynierowie firmy Opel dołożyli wszelkich starań, aby zapewnić kierowcy dostęp do wszystkich niezbędnych informacji i przydatnych opcji obsługi. Kierowca nie czuje się jednak obciążony nadmierną ilością danych czy funkcji. Ponadto kluczowe ustawienia, takie jak regulacja klimatyzacji, można nadal obsługiwać za pomocą fizycznych przełączników i przycisków.

Nowa Astra to kolejna odsłona legendarnej błyskawicy! To rewelacyjna stylistyka i wiodące w klasie technologie. Zelektryfikowany i wysoce wydajny samochód dla zapewnienia jak najniższych parametrów emisji spalin wyznacza zupełnie nową erę. Model Astra wykonano z najwyższą precyzją każdego – nawet najmniejszego – detalu. Jesteśmy przekonani, że Astra nowej generacji ma wszystko, aby stać się kolejnym bestsellerem i przyciągnąć wielu nowych klientów do marki.

powiedział dyrektor generalny firmy Opel, Michael Lohscheller

Foto. materiały prasowe producenta