Dzisiaj światu ukazał się poliftowy Seat Ibiza. Odświeżony model niesie za sobą nowe rozwiązanie designerskie, technologiczne i silnikowe.
Seat Ibiza jest najpopularniejszym modelem marki z Hiszpanii w historii. Hatchback z Martorell jest z nami od 1984 roku. Jak do tej pory ostatnia, piąta generacja miała swoją premierę w 2017 roku. Cztery lata po debiucie Seata Ibizy V, producent należący do koncernu VAG zdecydował się na odświeżenie swojego kluczowego modelu. Podczas dzisiejszej konferencji, nareszcie mogliśmy ujrzeć zarówno nową Ibizę, jak i Aronę, o której więcej znajdziecie tutaj. Na razie zatrzymajmy się jednak przy aucie z segmentu B.
Ibiza nadal nie ma zamiaru tracić swojego młodzieńczego charakteru, lekkości i intuicyjności w poruszaniu się po mieście. Te wszystkie założenia starano się zbalansować z dbaniem o bezpieczeństwo oraz wszechobecną digitalizacją. To właśnie przyświecało projektantom, którzy przygotowywali lifting Seata Ibizy.
Odświeżony wariant rzeczywiście może pochwalić się agresywniejszym i dynamiczniejszym designem. W największym stopniu na taki odbiór wpływają delikatnie przemodelowane, lecz od teraz już pełne reflektory LED. Zaimplementowano również nowe wzory felg, a także zadbano o wiele drobnych smaczków, jak “odręczna” nazwa na tylnej klapie czy chromowane logo Seat.
SEAT Ibiza to ikona w świecie branży motoryzacyjnej i jeden z filarów naszej marki. Rewolucji należy upatrywać się wewnątrz auta, gdzie nowy poziom łączności i bezpieczeństwa zapewni gotowość do kontynuacji historii sukcesu modelu.
Wayne Griffiths, Prezes marek SEAT i CUPRA
We wnętrzu Ibizy rzeczywiście doszło do większej ilości zmian. Największe wrażenie ma robić nowe, ambientowe podświetlenie LED. Przeprojektowano również deskę rozdzielczą, co ma ułatwić kierowcy dostęp do wszystkich najpotrzebniejszych w danym momencie funkcji. We wszystkich wersjach wyposażenia dostępny będzie system Full Link, co pozwoli na sparowanie auta z Android Auto bądź Apple CarPlay. Marka z Katalonii zachwala też aplikację SEAT Connect, która pozwoli kierowcy na uzyskanie dostępu do informacji o stylu jazdy, pozycji zaparkowanego samochodu czy otwartych drzwiach w pojeździe. Odświeżono system info-rozrywki, którym będzie można zarządzać za pomocą dotykowego ekranu o wielkości 8.25 cala lub opcjonalnie poprzez system nawigacji o przekątnej 9.2 cala. Jeśli jakaś funkcja może być obsługiwana głosowo, możemy rozpocząć jej używanie poprzez wypowiedzenie słów “Hola Hola”. Przypominamy tylko, że litera h w języku hiszpańskim jest niema.
Warto również wspomnieć o rozwiązaniach w kwestii bezpieczeństwa – aktywny tempomat, asystent pasa ruchu i monitorowania martwego pola, system rozpoznawania znaków drogowych, a także asystent świateł High Beam Assist, który jest w stanie automatycznie przełączać się między światłami drogowymi a światłami mijania.
Gama silnikowa nie została wzbogacona o żadne nowe jednostki – nadal w ofercie dostępne będą warianty 1.0 MPI o mocy 80 koni mechanicznych, 1.0 TSI z 95 lub 110 KM pod maską oraz 1.5 EcoTSI z dostępną mocą 150 koni. Wygląda jednak na to, że z oferty zniknął silnik 1.6 TDI, który podczas prezentacji i we wszelkich informacjach prasowych został kompletnie pominięty.
Produkcja Seata Ibizy nadal odbywać się będzie w podbarcelońskim Martorell. Na razie nie została ujawniona ani data debiutu odświeżonego hatchbacka w salonach, ani również cena nowej Ibizy.
Foto. materiały prasowe producenta
Comments