Montaż haka holowniczego jest modyfikacją, którą można zrobić samodzielnie. Jednak nieprofesjonalne wykonanie tego zadania ma szereg poważnych konsekwencji. Ekspert Steinhof wyjaśnia, jakie są najpopularniejsze błędy.
Przy zakupie haka holowniczego mamy dowolność związaną z tym, kto podejmuje się jego montażu w konkretnym pojeździe. Steinhof nie narzuca miejsca montażu swoich haków holowniczych, ponieważ sprzedają się one w różnych miejscach na świecie. Jednak nieprofesjonalny montaż tego elementu wyposażenia dodatkowego może skończyć się w bardzo groźny sposób.
Nieprawidłowe dopasowanie
Pierwszym i najważniejszym aspektem nieprofesjonalnego montażu haka holowniczego, jest jego nieprawidłowe dopasowanie do pojazdu. Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań w zakresie mechanicznym, trzeba rozeznać się, czy konkretne auto jest przystosowane do zamontowania haka holowniczego. Jeśli na tym etapie popełnimy błąd, każda kolejna czynności pogorszy tylko sprawę
Zły demontaż elementów w tylnej części nadwozia
Chociaż haki holownicze mają dołączaną instrukcję montażu, bez podstawowego doświadczenia mechanicznego można popełnić kilka błędów. Po pierwsze uszkodzenie mocowań zderzaka przy jego odkręcaniu, po drugie brak odkręcenia elementów konstrukcyjnych, które muszą zrobić miejsce dla belki z hakiem holowniczym. W dalszej części montażu haka holowniczego istotne jest także właściwie podłączenie wiązki elektrycznej.
Nieprofesjonalny montaż wiązki elektrycznej
Bezpieczeństwo na jezdni wymaga tego, żeby po zaczepieniu przyczepy lub platformy rowerowej Veturo na hak holowniczy i podpięciu wtyczki do gniazda działało oświetlenie w bagażniku rowerowym i w przyczepie. Dobrze jest, jeśli specjalnie zaprojektowany moduł dezaktywuje również działanie tylnych czujników parkowania na czas korzystania z haka holowniczego.
Nieprofesjonalny montaż haka holowniczego jest ściśle związany z błędami przy przeprowadzaniu i podłączaniu wiązki elektrycznej. Wtedy oświetlenie przyczepy lub bagażnika rowerowego działa nieprawidłowo lub jest w ogóle nieaktywne.
Kłopoty z legalizacją haka holowniczego
Po zamontowaniu haka holowniczego musimy udać się do Stacji Kontroli Pojazdów, żeby diagnosta mógł ocenić profesjonalizm montażu nowego elementu wyposażenia. Jeśli w trakcie oględzin pojawią się nieprawidłowości, nie otrzymamy zaświadczenia potrzebnego do wbicia w dowód rejestracyjny pojazdu haka holowniczego.
Nieprofesjonalny montaż haka holowniczego wiąże się z różnymi konsekwencjami. Elementy konstrukcyjne haka zamontowane niewłaściwe mogą oderwać się w trakcie użytkowania. Przyczepa bez kontroli poruszająca się po jezdni lub oderwanie się platformy rowerowej z jednośladami w trakcie jazdy, mogą doprowadzić do prawdziwej tragedii na drodze. Dlatego dla bezpieczeństwa swojego i innych rekomendujemy doliczyć do budżetu przeznaczonego na zakup haka holowniczego także cenę profesjonalnego montażu tego akcesorium w takich miejscach, jak serwis Steinhof.”
mówi Mariusz Fornal z działu technicznego Steinhof.
Źródło: materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.