Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Dzisiaj najbardziej terenowy model Mitsubishi to Outlander, ale może się to zmienić, jeśli w 2020 roku zadebiutowałoby nowe Pajero we współpracy z Nissanem

W obecnej gamie Mitsubishi najwyżej uplasowany jest model Outlander, po tym jak w 2018 zakończono produkcję Pajero. Oczywiście na oficjalnej stronie można znaleźć jeszcze zakładkę prezentującą ten model, ale niech was to nie zmyli, bo konfigurator dostępny nie jest i zamówić auta się nie da. Jednak co gdyby w 2020 roku Pajero powróciło w nowej, odświeżonej wersji? To wcale nie jest niemożliwe, bo już takie plany są, a dodatkowo poparte są całkiem solidnymi argumentami i przemawia za tym zaplecze technologiczne.

Jak wszyscy wiemy Renault–Nissan–Mitsubishi współpracują w ramach sojuszu między markami. Nissan do teraz produkuje model Patrol i nawet w tym roku wprowadził odświeżoną wersję na Półwyspie Arabskim, gdzie ten model bije rekordy popularności. Teraz nieco zmieniła się idee samochodu, bo stał się bardziej wygodnym SUV’em aniżeli ekstremalną terenówką, ale nie zmienia to faktu, że płyta podłogowa i część mechaniczna pozwalają zbudować prawdziwy samochód terenowy.

To otwiera drogę do współpracy między Nissanem a Mitsubishi. Co prawda już w 2007 roku Trevor Mann (ówczesny szef Mitsubishi) o tym wspominał, ale teraz wydaje się, że taki proces się rozpoczął. John Signoriello, szef marki w Australii, wspomniał, że istnieje plan produktowy na zbudowanie nowego Pajero z wykorzystaniem platformy Nissana, a jeśli będzie miało to pokrycie biznesowe to w ramach sojuszu marek jest to jak najbardziej możliwe. A czy takie pokrycie widać? My widzimy, bo wprowadzenie na rynek rasowe terenówki spod znaku Mitsubishi otworzyłoby ponownie pewien rynek i model trafiałby do najbardziej wymagających. Natomiast, gdyby postanowiono stworzyć SUV’a jak w przypadku poliftingowego Patrola, który w Europie nie jest dostępny to może lepiej ten plan zaniechać. Pajero musi pozostać terenówką z krwi i kości.

Może zainteresuje cię test Mitsubishi Eclipse CrossLINK

Foto. materiały prasowe Mitsubishi

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *