Redaktor | Fotograf

Współpraca Mercedes AMG po raz kolejny przynosi sukcesy – producent ponownie pobił na północnej pętli Nurburgringu Porsche Panamerę.

Wojna o jak najlepszy czas na Nurburgringu trwa w najlepsze. Producenci prześcigają się w tym, czyje auto będzie w stanie urwać jeszcze kolejne ułamki sekund ze swojego pomiaru. I trzeba przyznać, że idzie im to całkiem nieźle. W klasie luksusowych limuzyn w tej walce biorą udział głównie Porsche ze swoją Panamerą oraz Mercedes AMG reprezentowany przez AMG GT 4-door. Oczywiście oba auta występują w swoich najmocniejszych odmianach.

Zaczął Mercedes, gdy jesienią 2018 roku ustalił czas na 7:25.41. Porsche odpowiedziało w sierpniu 2020 roku czasem jedynie o 0.4s szybszym. Jednak Mercedes nie spoczął na laurach i przygotował AMG GT 4-door z lekkimi modyfikacjami, które pozwoliły znacznie poprawić czas. Nowy rekord wynosi 7:23.009. Oczywiście jest to czas dla odcinka o długości 20 kilometrów i 600 metrów. Od zeszłego roku wprowadzono jednak nowy sposób pomiaru, dla którego długość toru to 20 kilometrów i 832 metry. Mercedes podał również czas pokonania dłuższego odcinka, który wynosi 7:27.800.

Mercedes AMG

Autem, które pobiło rekord jest oczywiście wersja 63s z opcjonalnym pakietem aerodynamicznym. Według producenta, poprawiono elastokinematykę oraz kilka innych szczegółów, dzięki czemu udało się wyśrubować taki czas. Wszystko to zostało wprowadzone od roku modelowego 2021, obecnego w produkcji od września 2020, i właśnie auto z tymi poprawkami pobiło rekord. Opony, których użyto to oczywiście Michelin Pilot Sport Cup 2. Takie delikatne zmiany pokazują, jak bardzo trzeba się teraz napracować, aby poprawić czas na torze. Zmienił się także segment luksusowych limuzyn. Nie są to już jedynie komfortowe auta z bardzo dobrymi osiągami do jazdy na wprost, ale także świetnie jeżdżące zabawki, które śmiało można zabrać na tor. Jeszcze nie tak dawno takie czasy były zarezerwowane jedynie dla typowo torowych wyścigowych samochodów. A teraz można spokojnie w luksusie przyjechać na Nurburgring, a jednocześnie robić fantastyczne czasy.

Oczywiście, choć jest to najszybsze auto w swojej klasie, nie jest to najszybszy sedan na Nordschleife. Ten tytuł należy do Jaguara Project 8, którego czas to 7:18.361. Trzeba jednak pamiętać, że Jaguar był pozbawiony tylnych siedzeń, co nieco przeczy założeniom sedana.

Mercedes AMG

Foto. materiały prasowe Mercedesa

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *