Mercedes-AMG C43 oficjalnie zaprezentowany – czy dwa litry wystarczą?

Mniejsza ilość cylindrów nawet w sportowych modelach staje się powoli standardem. Mercedes już jakiś czas temu zapowiedział, że topowa odmiana Klasy C, czyli C63 otrzyma dwulitrową jednostkę. Nikogo nie powinno więc dziwić, że mniejszy silnik niż w poprzedniku trafi także do C43 AMG. Mercedes właśnie pokazał słabszą z wersji AMG nowej Klasy C.

C43 AMG poprzedniej generacji było traktowane jako wstęp do świata sportowych modeli Mercedesa. Nie był to tak ekstremalny i wymagający samochód jak najmocniejsze C63 S, jednak dawał sportowe doznania. Wszystko wskazuje na to, że podobnie będzie również w przypadku najnowszej generacji. Mercedes właśnie zaprezentował nowe C43 AMG. Niestety, najważniejszą zmianą jest mniejszy, dwulitrowy silnik pod maską modelu. Stylistyka pozostała jednak dość stonowana.

Mercedes-AMG C43 oficjalnie zaprezentowany - czy dwa litry wystarczą?

Z zewnątrz, C43 wyróżnia się nieco bardziej sportową stylistyką. W oczy rzuca się przede wszystkim grill panamericana, a także cztery końcówki wydechu, podobnie jak w poprzedniku. Dolną część zderzaka zdobi duży dyfuzor, a klapę bagażnika delikatna lotka. Aby wiedzieć z jakim autem mamy do czynienia, praktycznie z każdej strony znajdziemy oznaczenia AMG. Standardem będą 18-calowe felgi, natomiast w opcji będzie można zamówić 19 lub 20-calowe. Całość prezentuje się naprawdę dobrze. We wnętrzu głównymi wyróżnikami będą elementy ozdobne AMG, kierownica spłaszczona u dołu z charakterystycznymi przyciskami AMG, a także czerwone akcenty i zmieniona grafika zegarów. Do C43 trafią także fotele AMG Performance.

Mercedes-AMG C43 oficjalnie zaprezentowany - czy dwa litry wystarczą?

Jednak głównym wyróżnikiem modeli AMG jest oczywiście technika. W przypadku C43 będzie ona naprawdę zaawansowana. Pomimo tego, że pod maskę trafi mniejszy silnik, rozwinie on większą moc. 408 koni mechanicznych to 18 koni więcej niż w poprzedniku. Ponadto, Mercedes zastosował specjalną technologię, która zmniejszy turbodziurę. Pozwoli to na sprint do setki w 4,6 sekundy, o 0,1 sekundy szybciej niż poprzednik. Prędkość maksymalna z pakietem kierowcy AMG wyniesie 265 kilometrów na godzinę. C43 otrzyma także bardziej sportowe zawieszenie, tylną oś skrętną i ulepszone hamulce.

Foto. materiały prasowe producenta