Macan Turbo, Stelvio Quadrifoglio oraz X4 M w starciu sportowych SUV’ów

Klasa usportowionych kompaktowych SUV’ów stała się oblężona przez producentów. Czy najsłabszy Macan poradzi sobie z konkurencją? Sprawdził to kanał carwow.

W ostatnich latach, to SUVy stały się jednym z najpopularniejszych segmentów. Nic więc dziwnego, że wraz z tym na rynku pojawiły się ich sportowe wersje. W końcu kto nie chciałby mieć szybszego SUV’a niż sąsiad? Jednak który z nich jest najszybszy? Obecnie na rynku znajduje się naprawdę szeroki wybór, jednak kanał carwow wybrał do porównania 3 najpopularniejsze warianty. W starciu staną ze sobą Porsche Macan Turbo, BMW X4 M Competition oraz Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

Na papierze, przewagę mają dwa ostatnie samochody. Oba rozwijają moc 510 koni, BMW z pomocą 3-litrowej, rzędowej szóstki, a Alfa Romeo z pomocą V6 o pojemności 2,9 litra. Włoska propozycja jest jednak aż o 140 kilogramów lżejsza. Macan Turbo jest sporo słabszy, ponieważ jego 2,9-litrowe V6 rozwija jedynie 440 koni mechanicznych. Ma jednak najszybszą w zestawieniu, dwusprzęgłową skrzynię biegów. Wszystkie SUVy w porównaniu mają oczywiście napęd na 4 koła. Który jednak przenosi moc na asfalt najlepiej?

W wyścigu na 1/4 mili, najlepiej poradziło sobie BMW X4 M Competition. Bawarski SUV pokonał ten dystans w czasie 11,7 sekundy. Za nim uplasowała się Alfa Romeo, a ostatni skończył Macan Turbo. Podobnym wynikiem zakończył się wyścig z rolki. X4 M daleko odjechał rywalom, a prawdziwy pojedynek miał miejsce między Porsche a Stelvio Quadrifoglio. Ostatecznie to włoski SUV wygrał. Ostatnim co sprawdzono, była wydajność hamulców. Najskuteczniejszymi popisała się Alfa Romeo, chwilę później zatrzymało się Porsche, a na końcu BMW.

Porsche Macan

Bez wątpienia w przypadku tej klasy samochodów liczą się nie tylko osiągi. W przypadku SUVów ważne jest też wnętrze i praktyczność. Jednak dla wielu osób osiągi są ważne, więc mogą się zasugerować tym porównaniem. Macan Turbo z pewnością będzie ostatnią okazją do zakupu tak szybkiej spalinowej odmiany tego modelu. Przyszła generacja będzie już w pełni elektryczna. Jednak jeśli będzie równie dobra, co testowany przez nas ostatnio Taycan Turbo, nie ma się o co martwić.

Film: carwow Foto. materiały prasowe producentów