Nie stać cię na prawdziwe Audi Sport Quattro lub nie możesz znaleźć takiego na rynku? Niemieckie studio LCE właśnie przychodzi z pomocą.
Nie ma chyba fana motoryzacji, który przynajmniej nie słyszał o Audi Sport Quattro. Wóz ten zasłynął w latach 80. za sprawą wielu triumfów w rajdach i rozpoczął popularyzację napędu na cztery koła w samochodach osobowych. Oczywiście wielu z nas marzy o tym, by w ogóle takim wozem się przejechać, nie mówiąc już nawet o posiadaniu go na własność. W 2015 roku na aukcji w Goodwood sprzedano jedną z 214 wyprodukowanych sztuk Quattro Sport w wersji drogowej. Cena? Jedyne 1.39 miliona złotych. Nawet jeśli właśnie wygrałeś w Lotto i taka suma wydaje się do przełknięcia, powodzenia ze znalezieniem samego samochodu na sprzedaż.
Ale spokojnie, z odsieczą przychodzi tutaj niemiecka firma LCE High Performance. Jednym z ich projektów jest na przykład 460-konny Golf R lub R8 V10 z dwiema turbosprężarkami. LCE pragnącym posiadać własne Audi Quattro Sport ma do zaoferowania replikę, którą wyceniło na 189 tysięcy euro. To około 845 tysięcy złotych. Fakt, wydaje się to sporo, zwłaszcza zwracając uwagę na to, że to jedynie replika, a nie oryginalny egzemplarz z fabryki. Mimo to wóz nie odstaje wcale od rajdówki marzeń. Pod maską znajduje się rzędowy, 5-cylindrowy i turbodoładowany silnik Audi o mocy od 400 do 600 koni mechanicznych. Oczywiście nie zabrakło napędu na cztery koła oraz manualnej skrzyni z krótkimi przełożeniami. Na mediach społecznościowych niemieckiego warsztatu możemy obejrzeć filmiki i zdjęcia z udziałem tego samochodu. Zdecydowanie nie odstaje niczym od wozu, który ścigał się z ogromnymi sukcesami lata temu.
Dla kogo skierowana jest ta oferta? Na pewno dla kogoś, kto ma pieniądze i marzenia do spełnienia. Taką rajdówką można by było brać udziały w wyścigach, bo powiedzmy sobie szczerze – ściganie się oryginalnym Quattro mogłoby się skończyć zniszczeniem kawałka historii. Z pewnością ten wóz dostarcza niesamowitych wrażeń, nie do uzyskania w żadnym innym. Oczywiście replika jest dostosowana do ruchu ulicznego i ma normalne niemieckie tablice. To co, bierzesz pan czy nie?
Foto. LCE Performance