KIA Stinger 2021 – znamy gamę silnikową i dodatki bezpieczeństwa

Wiemy coraz więcej informacji o nowej KIA Stinger. Dowiedzieliśmy się między innymi o nowej gamie silnikowej oraz usprawnieniach bezpieczeństwa.

Na początku sierpnia KIA ujawniła, że zaprezentowany w 2017 roku Stinger przejdzie facelifting. Dla koreańskiego Gran Turismo jest to być może ,,być albo nie być” na rynku. Stinger miał być bowiem świetną alternatywą dla europejskich rywali z segmentu E i o ile recenzenci oraz branża mówiła o tym modelu pozytywnie, tak znaczek ,,KIA” nie zawsze był przynętą na kupujących. Woleli oni wybrać sprawdzone odpowiedniki ze Starego Kontynentu, co sprawia, że ilość sprzedanych sztuk nie zadowala szefostwa marki. Powoli dowiadujemy się coraz większej ilości informacji na temat odświeżonego Stingera, a teraz producent z Dalekiego Wschodu ujawnił gamę silnikową tego modelu. I jest kilka zmian.

Najważniejszą nową jednostką jest nowy 2.5-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 300 koni mechanicznych i momencie obrotowym 422 Nm przy 1650 obrotach. Niestety dla fanów tego samochodu na Starym Kontynencie, ten silnik będzie dostępny tylko w Ameryce Północnej.

Co do podwójnie uturbionego V6 pojemności 3.3 litra, udało się wyciągnąć z niego jeszcze trochę dodatkowej mocy. Dzięki nowemu systemowi zmiennych zaworów wydechowych, jednostka ta zyskała dodatkowe… trzy konie. Maksymalna moc wynosi więc teraz w sumie 368 koni i 510 niutonometrów. System ten ma sprawić, że w trybie Sport, Stinger będzie głośniejszy w porównaniu ze swoją poprzednią wersją.

KIA

W gamie zostaje również czterocylindrowe wolnossące 2.0 o mocy 251 koni, które jest podstawowym silnikiem w konfiguratorze. Brak za to wzmianek o dieslowym 2.2 o mocy 197 koni. Możliwe, że nie będzie on dostępny po lifcie… albo jest to na razie przemilczany temat.

To nie są wszystkie nowości, o których się dowiedzieliśmy. Stinger dostanie kilka nowych featuresów, które mają poprawić bezpieczeństwo. Będzie między innymi system obserwacji martwego pola, system bezpiecznego wyjścia, który będzie informować, czy można bez problemu opuścić pojazd, a także asystent jazdy po autostradzie. Będzie również możliwość powiększenia standardowego 8-calowego wyświetlacza do 10,25 cala. Premiera na wybranych rynkach jest planowana na trzeci kwartał 2020. Z globalną zaś KIA celuje na końcówkę obecnego roku.

KIA

Foto. materiały prasowe producenta