Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Ferrari wie jak robić sportowe kabriolety, a F8 Spider ma być znacznie lepszy od 488 Spider i bardziej ugodowy niż 488 Pista Spider

Minęło zaledwie kilka miesięcy od premiery F8 Tributo, a Ferrari właśnie zaprezentowało odmianę Spider, która ma zastąpić w gamie model 488 Spider, choć jak sam producent zaznacza “F8 Spider jest bardziej sportowy od tej odmiany w modelu 488”. Mimo większego nastawienia na emocje Ferrari wyraźnie uplasowało nowego Spidera niżej w hierarchii od bezkompromisowej Pisty Spider.

Ferrari podkreśla, że auto stawia na sportowe emocje, ale jednocześnie chce łączyć je z wysokim komfortem podczas prowadzenia. Takie warunki są możliwe dzięki zastosowaniu znanego już silnika V8 o pojemności 3.9 litra, który przez cztery lata z rzędu od 2016 roku zdobył nagrodę „International Engine of the Year Award”. W przypadku F8 Spider jednostka osiąga 720 koni mechanicznych i 770 Nm, z czego moment obrotowy jest w pełni dostępny od 3250 obr./min. Osiągi samochodu zniewalają, bo pierwsza setka to kwestia 2,9 sekundy, a do 200 km/h auto przyspiesza w 8,2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 340 km/h.

Przy projektowaniu nowego modelu Spider postawiono na aerodynamikę, co widać, gdy spojrzymy na przepływ strugi powietrza. Ferrari znacząco powiększyło elementy odpowiedzialne za odprowadzanie ciepła i dostarczanie zimnego powietrza względem modelu 488 Spider, a do tego przeprojektowano system Adaptive Performance Launch, który analizuje na bieżąco stan przyczepności kół w celu optymalizacji osiągów. Dodatkowo moment obrotowy jest lepiej rozplanowany w celu zapewnienia bardziej liniowego efektu przyspieszania. Do produkcji F8 Spider użyto elementy pochodzące z 488 Challenge (np. kolektory wydechowe Inconel), które pozwoliły zmniejszyć masę o 9,7 kg. Względem 488 Spider sam silnik został odchudzony o 18 kg, a cały samochód jest lżejszy aż o 20 kg względem 488 Spider. W porównaniu do 488 Pista Spider nowe F8 waży zaledwie o 20 kg więcej.

Wizualne zmiany względem F8 Tributo zakładają przede wszystkim przeprojektowany tylny spojler, zmienioną pokrywę silniki oraz dwie “płetwy” wychodzące zza foteli kierowcy i pasażera. Przód pozostał bez zmian większych zmian. Do tego należy dodać, że F8 Spider posiada dach typu “hard top”, który można składać oraz rozkładać przy prędkości do 45 km/h. Cała operacja trwa około 14 sekund.

Ferrari chciało, aby F8 Spider było skupione na relacji kierowca-samochód tak jak ma to miejsce w przypadku bolidu F1. Dlatego środkowa konsola pozbawiona jest jakichkolwiek ekranów i zawiera tylko podstawowe przyciski. Całość skupia się przed oczami kierowcy, czyli na nowej kierownicy oraz dwóch ekranach umieszczonych po obu stronach obrotomierza. Dodatkowo można zamówić 7-calowy ekran dla pasażera, który jest umieszczony centralnie przed nim i pozwala na kontrolowanie wybranych funkcji samochodu oraz wyświetlanie aktualnej prędkości.

Producent oferuje dodatkowo 7-letni program serwisowania samochodu we wszystkich punktach ASO (raz w roku lub co 20 000 km – zależy co wypada wcześniej). Od pewnego czasu Ferrari kładzie szczególny nacisk na regularne serwisowanie oraz wymiany w autoryzowanych punktach, aby utrzymać niezawodność swoich pojazdów.

Foto. materiały prasowe Ferrari

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *