Bezpieczeństwo to jeden z ważniejszych elementów w nowych samochodach, a testy Euro NCAP działają w celu jego poprawy i analizy
Nowoczesne samochody uchodzą za bezpieczne i wielu producentów kładzie szczególny nacisk na tworzenie jak najbezpieczniejszych konstrukcji. Dziś uzyskanie 5 gwiazdek w teście Euro NCAP nie robi na nikim specjalnego wrażenia i tyle też uzyskał nowy Golf MK8. Pojawia się jedno “ale”, bo są pewne zastrzeżenia przy wyniku uzyskanym w teście, które mają swoje pokrycie w niedawnym wypadku z udziałem Volkswagena Sharana. Czy aby na pewno nowy Golf jest tak bezpieczny jak być powinien samochód w 2020 roku?
Chodzi konkretnie o otwarcie drzwi przy zderzeniu bocznym. W nowym Golfie coś nie do końca zadziałało tak jak powinno i drzwi tylne zostały otwarte. Ta sytuacja może spowodować, że pasażerowie tylnego rzędu w czasie wypadku mogą przez te drzwi wypaść z auta, co daje straszne rezultaty. Martwi to o tyle, że ostatnio zrobiło się głośno po wypadku Volkswagena Sharana, w którym otworzyły się drzwi w trakcie zderzenia i jedna z osób wypadła z pojazdu. Trzeba przyznać, że w dzisiejszych czasach takie sytuacje dzieją się naprawdę rzadko, ale Volkswagen musi przeanalizować wyniki testu i naprawić ten błąd, aby nie doszło do jakiegoś nieszczęścia. Euro NCAP i tak przyznało 5 gwiazdek (maksymalna ilość) nowemu Golfowi, więc czyżby nie uważali tego za problem?
Nie, pod żadnym pozorem Euro NCAP nie zmniejsza wagi tego problemu. Nowy Golf uzyskał bardzo dobre wyniki w pozostałych kategoriach, a Volkswagen ma znaleźć rozwiązanie tego problemu. Miejmy nadzieję, że uda się skutecznie temu zaradzić w najbliższym czasie. Warto zauważyć, że wyjątkowo dobrze spisał się system awaryjnego hamowania i unikania kolizji, który działał wzorowo w każdej symulowanej sytuacji.
Foto. Euro NCAP
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments