Współpraca w ramach jednego koncernu może nie tylko przyczyić się do cięcia kosztu, ale powstaniu takich kwiatków jak ten Ducati Diavel.
Współpraca marek w ramach jednego koncernu ma wiele pozytywnych aspektów. Opracowane technologie trafić mogą pod maskę wielu różnych pojazdów powiązanych firm, a to z kolei znacząco ogranicza koszta. Jest jednak jeszcze jeden, nieco bardziej niszowy, ale za to bardziej emocjonujący aspekt. Mowa tutaj o sytuacji, kiedy kilku producentów korzystając z łączących ich więzów, postanawia wypuścić na rynek coś mającego charakter kilku stron. W koncernie FCA widzieliśmy to najlepiej na przykładzie włoskich marek, gdzie Ferrari pomogło w stworzeniu silników do Alfy Romeo w wersji Quardifoglio. Ponadto Abarth 500 otrzymał specjalne edycje oznakowane logami zarówno Ferrari, jak i Maserati. W podobny sposób postanowił zagrać włoski duet z koncernu VAG. Tak też oto powstało Ducati Diavel 1260 Lamborghini.
Lista marek należących do Volkswagena bez wątpienia jest długa i różnorodna. Od budżetowych Seatów i Skody, przez Audi i Porsche po Bugatti, Bentleya i Lamborghini. Na samych samochodach się to jednak nie kończy. W skład grupy VAG należą również dwaj producenci ciężarówek (MAN i Scania), studio projektowe Italdesing oraz motocyklowa marka Ducati. Nie dziwią więc liczne powiązania między poszczególnymi firmami na różnych płaszczyznach.
Omawiany tutaj motocykl Ducati Diavel 1260 Lamborghini, jak nie trudno się domyślić, powstał we współpracy producenta supersamochodów z Sant’Agata i bolońską marką motocyklową. Stylistyka jednośladu w dużej mierze nawiązuje do designu modelu Sian FKP 37. Matowy lakier w barwie piaskowej zieleni, złote akcenty i wieloramienne felgi oraz charakterystyczny numer 63. Do tego masa włókna węglowego, wielokrotnie powtarzany motyw litery “Y” oraz sześciokątna końcówka wydechu. Styl Lamborghini pełną gębą, sprawiający piorunujące wrażenie nie tylko na supersamochodach, ale i motocyklach.
Pomijając aspekty kosmetyczne motocykl ten pod względem technicznym, jest po prostu modelem Diavel 1260 S. Tym samym znajduje się tam jednostka napędowa o pojemności 1262 centymetrów sześciennych i mocy około 160 koni mechanicznych.
Diavel w edycji Lamborghini będzie dostępne od grudnia tego roku i powstanie w liczbie jedynie 630 egzemplarzy. Bez wątpienia będzie to gratka dla kolekcjonerów zarówno motocykli Ducati, jak i samochodów Lamborghini.
Foto. materiały prasowe producenta
Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby – od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing – zespołu Formuły Student.