Redaktor | Fotograf

Na początku, modele M3 i M4 były oferowane jedynie z napędem na tylną oś. Jednak od niedawna, do gamy dołączyła także wersja z napędem MxDrive, która może sporo namieszać. Bez wątpienia pozwoli ona szybciej ruszać z miejsca, jednak o ile szybsza będzie od odmiany RWD? Niestety, nie będzie ona oferowana ze skrzynią manualną.

Pojawienie się nowej generacji BMW M3 i M4 przyniosło sporo kontrowersji, ale i nadziei. Oczywiście design początkowo nie został przyjęty zbyt ciepło. Jednak teraz, po ponad roku obecności na rynku, większość osób go polubiło Auto, które do tej pory było oferowane tylko z napędem na tył, miało otrzymać także napęd na cztery koła, który powinien znacznie poprawić osiągi, przynajmniej do pierwszej setki. Jednak jak to rozwiązanie wypada w bezpośrednim porównaniu z odmianą z napędem na tył? To sprawdził niezawodny kanał carwow, który porównał auta w kilku konkurencjach.

Oczywiście, napęd na 4 koła daje dużą przewagę na starcie. Wariant MxDrive praktycznie nie gubi trakcji, i od razu wystrzeliwuje do przodu. Jednak takie rozwiązanie ma też swoje wady. Napęd 4×4 swoje waży i ma większe straty. W związku z tym pod koniec wyścigu odmiana RWD nieco odrabia stratę. Niestety, dystans 1/4 mili jest zbyt krótki, aby dogonić wersję AWD. W swojej najlepszej próbie MxDrive osiągnął czas 11,3 sekundy, natomiast wersja RWD osiągnęła 11,6 sekundy. Co ciekawe, ten drugi wariant rusza z drugiego biegu, by osiągnąć jak największą przyczepność. Znacznie bardziej zacięty był wyścig z rolki, gdzie odmiana RWD prześcignęła AWD przy 225 kilometrach na godzinę. M3 z napędem na tył zatrzymało się nieco skuteczniej, głównie dzięki mniejszej masie.

Czy BMW M3 z MxDrive będzie szybsze na 1/4 mili od wersji RWD?

Obie przetestowane odmiany to warianty Competition. W związku z tym oferują moc 510 koni i są wyposażone w skrzynię automatyczną. Niestety, z manualem dostępny jest jedynie wariant RWD. Jednak nie ma się co dziwić, ponieważ i tak mało klientów wybiera ręczną przekładnię. Niedługo do gamy dołączy także wersja Touring, która będzie pierwszym M3 w takim nadwoziu.

Film: Carwow

Foto. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *