BMW prezentuje koncepcyjnego SUVa na wodór – model iX5 Hydrogen

BMW ma długą historię tworzenia samochodów z alternatywnym napędem. Koncepcyjna wersja Hydrogen pojawiła się już w przypadku generacji E38 Serii 7. Teraz kolejny model koncepcyjny otrzymał takie źródło zasilania. Jest to SUV iX5 w wersji Hydrogen. Został on właśnie zaprezentowany na targach IAA w Monachium.

Obecnie na targach IAA w Monachium możemy oglądać niesamowite premiery. Zarówno jeśli chodzi o auta koncepcyjne, jak i samochody seryjne, wielu producentów przygotowało coś ciekawego. Również BMW nie zawiodło. Można powiedzieć, że powróciło do korzeni wraz z modelem iX5 Hydrogen. Owszem, jest to auto na wodór, podobnie jak zaprezentowana ponad 20 lat temu Seria 7 E38 o tej samej nazwie. Oczywiście, technologia bardzo mocno się rozwinęła, więc ciężko porównać oba te samochody. Jest jednak jeszcze kilka kwestii, które wyróżniają iX5 Hydrogen od pozostałych X5.

BMW prezentuje koncepcyjnego SUVa na wodór - model iX5 Hydrogen

Pierwsze widzimy już na pierwszy rzut oka. X5 na wodór otrzymało elementy zewnętrzne od wersji M, która ma zmienione zderzaki, a także kilka dodatków podkreślających jej sportowy charakter. Niestety, pod maską nie znajdzie się jednostka o mocy chociaż w miarę podobnej do spalinowego potwora. iX5 Hydrogen w normalnych warunkach rozwinie jedynie 170 koni. W sytuacjach awaryjnych, motor może jednak osiągnąć chwilową moc aż 374 koni mechanicznych. Jednak w takim aucie faktycznie liczy się wydajność, a nie osiągi. Dzięki szybkiemu tankowaniu, autem jeździ się dużo wygodniej, niż zwykłym elektrykiem.

BMW prezentuje koncepcyjnego SUVa na wodór - model iX5 Hydrogen

Według BMW przyszłość leży we wspólnym istnieniu zarówno aut na wodór, jak i czysto elektrycznych, ładowanych z gniazdka. Te pierwsze mają się sprawdzić tam, gdzie infrastruktura pozwalająca na szybkie ładowanie nie jest wystarczająco rozwinięta. BMW iX5 Hydrogen wyposażono w dwa zbiorniki na wodór, które w 4 minuty pozwolą na “zatankowanie” 6 kilogramów wodoru. BMW planuje wykorzystywanie technologii wodorowej zwłaszcza w większych modelach. Stąd też zaprezentowane auto koncepcyjne to właśnie SUV. Bawarczycy pokazują, że nie tylko prąd może być alternatywą dla silników spalinowych.

Foto. materiały prasowe producenta