RS5 otrzymało facelifting zarówno w wariancie Sportback jak i Coupe, a samochód zyskał tym samym jeszcze atrakcyjniejszy wygląd
Po tym jak pokazano odświeżone Audi A5 oraz S5, a nieco wcześniej RS4, mogliśmy się spodziewać, że odmiana RS5 również doczeka się wprowadzenia pewnych zmian. Odświeżony model zawiera głównie zmiany w kwestii wyglądu zewnętrznego, lecz multimedia również przeszły kurację odmładzającą. Dla Audi to też okazja do celebrowania 25 lat od utworzenia działu RS, który odniósł nie tylko wielki sukces sprzedażowy, ale również miał spore osiągnięcia w motorsporcie.
W kwestii wyglądu zewnętrznego zmiany dotyczą głównie wprowadzenia nowych reflektorów przednich z matrycową technologią LED i światłem laserowym. Nie tylko wyglądają one nowocześnie, ale również zapewniają najlepsze jak dotąd światło. Przyciemnione ramki reflektorów to element, po którym możemy poznać, że mówimy o wersji RS, a nie zwykłym A5. Kratka Singleframe nad grillem jest teraz szersza, a jej umieszczenie ma na celu przywołanie klimatu Audi Sport Quattro z 1984 roku. Dodatkowo nadkola są teraz szersze aż o 40 mm dzięki czemu auto staje się masywniejsze.
Pod maską bez zmian, dalej mamy silnik 2.9 TFSI biturbo V6 o mocy 450 KM i 600 Nm, który jest w stanie rozpędzić samochód do setki w 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 280 km/h. Automatyczna skrzynia tiptronic o ośmiu przełożeniach pozwala zmieniać biegi teraz za pośrednictwem nowych aluminiowych manetek, które lepiej leżą w dłoni. Dzięki opcjonalnemu, sportowemu mechanizmowi różnicowemu tylnej osi rozdzielającemu aktywnie moment napędowy pomiędzy tylnymi kołami, prowadzenie auta staje się jeszcze bardziej sportowe. Obie wersje RS 5 standardowo wyposażone są w twarde zawieszenie RS sport.
We wnętrzu największą nowością jest zaktualizowany do trzeciej generacji system multimedialny, który ma być jeszcze łatwiejszy w obsłudze. Pozwala on na łatwiejsze połączenie z internetem i usprawnia podróżowanie. Audi we wnętrzu nie wprowadziło żadnych zmian w zakresie używanych materiałów czy wyglądu deski rozdzielczej, czyli najwidoczniej wszystko stoi już na najwyższym możliwym poziomie.
“Lifting RS 5 Coupé i RS 5 Sportback oznacza pomyślne zakończenie 25. rocznicy stworzenia linii RS i odnowienie naszej gamy modelowej. Dzięki standardowemu, stałemu napędowi na cztery koła quattro, samochody te zajmują szczególną pozycję w swoim segmencie”.
mówi Oliver Hoffmann, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH
Ceny w Niemczech zaczynają się od 83.500 € zarówno dla RS5 Coupe, jak i RS5 Sportback. U nas możemy spodziewać się podobnych cen do tych oferowanych przed liftingiem, ale Audi i tak zawsze oferuje atrakcyjne rabaty, więc pełne ceny uzyskamy i tak dopiero w salonie. Sprzedaż ma ruszyć już za kilka tygodni, więc można powoli pytać u dealerów o ofertę na najnowsze warianty RS5. Miejmy nadzieję, że samochód będzie jeszcze bardziej popularny w naszym kraju
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments