Redaktor | Fotograf

55% całkowitej sprzedaży marki Aston Martin stanowił najnowszy model, czyli SUV DBX. Nie ma się co dziwić, w końcu jest przedstawicielem bardzo popularnego obecnie segmentu.

Aston Martin jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych producentów. Wszyscy kojarzą takie modele jak DB5 czy DB11 z filmów z Jamesem Bondem. Jednak to nie w nich tkwi siła marki. Oczywiście, stanowią one o prestiżu i rozpoznawalności Astona Martina, jednak nie są szczególnie popularne jeśli chodzi o sprzedaż. Tutaj do gry wchodzą inne modele. Niedawno brytyjski producent zaprezentował swojego własnego SUVa, czyli model DBX, dzięki któremu początek roku 2021 okazał się udany.

Aston Martin DBX

W ciągu pierwszego kwartału tego roku, Aston Martin sprzedał 1353 pojazdy. Jest to ponad dwa razy więcej niż w tym samym okresie 2020 roku. O sile sprzedaży stanowił właśnie DBX. Stanowił on ponad 55% sprzedanych przez Brytyjczyków samochodów. Dzięki temu, choć marka wciąż przynosi straty, są one znacznie mniejsze niż w zeszłym roku. Wtedy było to aż 110 milionów funtów, podczas gdy teraz 59 milionów funtów. Teraz powinno być już tylko lepiej, ponieważ sprzedaż DBXa powinna się jeszcze bardziej rozkręcić.

Aston Martin DBX

Aston Martin wierzy, że może ona osiągnąć aż 6000 sztuk rocznie. Aby to osiągnąć, bez wątpienia będzie trzeba się postarać i tworzyć limitowane wersje specjalne zarówno SUVa, jak i pozostałych modeli. Celem producenta jest osiągnięcie sprzedaży na poziomie 10 tysięcy samochodów rocznie w 2024 lub 2025 roku. Bez wątpienia są to dość ambitne cele, jednak jak najbardziej możliwe do spełnienia.

Brytyjska marka jest na dobrej drodze do wyjścia z kryzysu w którym się znalazła. Pomoże im w tym SUV, który w przypadku wielu producentów okazał się zbawieniem w podniesieniu słupków sprzedaży. W przypadku Astona z pewnością w niedalekiej przyszłości nadejdą także nowe modele, lub ich wersje specjalne, które powinny zwiększyć prestiż marki, a także nawiązać do bogatej historii producenta, która z pewnością powinna być kontynuowana.

Foto. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *