Nie od dziś wiadomo, że popyt na sportowe auta coupe przerósł oczekiwania. W tym roku mija już 6 lat odkąd Alpine stało się oddzielną marką koncernu Renault, a co za tym idzie zaprezentowało mocno zakorzeniony w historii model A110. Temat zastępcy obecnego modelu to wielka niewiadoma.
Alpine zaprezentowało swój model A110 na początku 2017 roku jako pierwszy spod znaku marki. Sześć lat na rynku to zwykle wiek, w którym wielu producentów woli pokazać światu nową generację modelu. Nie w przypadku francuskiego producenta. Alpine chce utrzymać przy życiu A110 tak długo jak to tylko możliwe. Według najnowszego raportu Automotive News, Alpine zamierza sprzedawać model w obecnej formie do końca 2026 roku. Do tego czasu samochód będzie miał prawie 10 lat. Popyt na samochody tego typu nie maleje, także jest wysokie prawdopodobieństwo, że strategia francuskiej marki powiedzie się. Co w takim razie będzie później? Po 2026 roku model ma zastąpić zupełnie nowy w pełni elektryczny samochód.
“Jesteśmy w piątym roku projektu, zwykle obserwuje się spadek, ale zwiększamy sprzedaż” – powiedział dyrektor generalny Alpine, Laurent Rossi, w publikacji internetowej. Jest to trochę zaskakujące, ale liczby z 2022 roku pokazują 3546 sztuk sprzedanych egzemplarzy, czyli o 33 procent więcej niż w roku 2021. Co ważniejsze wszystkie miejsca produkcyjne na obecny rok zostały sprzedane, więc w najbliższych 12 miesiącach popyt na pewno nie spadnie. Co ciekawsze, w ubiegłym roku A110 wyprzedził w Europie sprzedaż Porsche Cayman. Sportowy samochód ze Stuttgartu jest uważany za głównego konkurenta A110, a ich cennik rozpoczyna się od zbliżonej kwoty. Na Starym Kontynencie A110 sprzedano 3260 sztuk w porównaniu z 2596 egzemplarzami Caymana. Boxster – brat Caymana z otwartym dachem – odnotował 2364 sprzedanych egzemplarzy.
Popyt na A110 osiągnął szczyt w 2019 roku, kiedy do klientów dostarczono 4431 sztuk. Po dużym spadku w 2020 i 2021 roku z powodu pandemii koronawirusa, rok 2022 okazał się bardzo solidny. W październiku poprzedniego roku zaprezentowano bardziej hardcorową wersję coupe. A110 R rozpędza się do pierwszej setki w czasie 3,9 sekundy. Wersja korzysta z tej samej jednostki, ale dzięki odchudzeniu oraz ulepszeniom nadwozia jest w stanie sprawić jeszcze więcej frajdy z jazdy. Cena w Polsce staruje od 497 000 PLN, ale po dodaniu kilku pozycji spokojnie przekroczymy pół miliona polskich złotych.
Źródło: materiały prasowe producenta