Mercedes-Benz SL nowej generacji zastąpił dwa modele: S-Klasę w odmianie cabrio oraz AMG GT Roadster. Pierwszy z nich był oferowany w ściśle limitowanej wersji Maybach, która wyróżniała się niesamowitym luksusem. Aby zastąpić ten wariant, na rynek trafia Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series.
Mercedes-Maybach to marka, która kojarzy się przede wszystkim z luksusem. Teraz jej znaczek trafia na sportowego roadstera SL, którego specjalnością są głównie wysokie osiągi połączone z komfortem. Dzięki nowej propozycji Mercedes-Maybach SL 680, klienci będą mogli skorzystać z najszybszego auta w historii tej luksusowej marki. Jego wizytówką jest wyjątkowe połączenie kolorów i materiałów na zewnątrz oraz wewnątrz – a nadwozie i kabinę spaja wspólny motyw stylistyczny w postaci wzoru Maybacha.
Prezentacja jest oparta przede wszystkim o dwa specjalne modele: Mercedes-Maybach SL 680 Monogram Series Red Ambience charakteryzuje się nowym dwukolorowym lakierem, łączącym czerń obsydianu metalik oraz czerwień granatu metalik MANUFAKTUR. Z kolei Mercedesa-Maybacha SL 680 Monogram Series White Ambience definiuje zestawienie czerni obsydianu metalik i bieli opalitu magno MANUFAKTUR. Możliwości konfiguracji są jednak praktycznie nieskończone, a klienci mogą wybrać kolorystykę nie tylko auta czy felg, ale także kolor samej maski.
W kabinie wyjątkowo wykwintną atmosferę tworzy garbowana w zrównoważony sposób, kryształowo biała skóra nappa, która pokrywa panele drzwi, elementy konsoli środkowej oraz charakterystyczne dla marki komfortowe fotele. Tapicerka siedzeń ma nowy kwiatowy wzór. Zjawiskowy kontrast zapewniają galwanizowane osłony oparć oraz srebrne chromowane wykończenia. W pełni cyfrowy zestaw wskaźników i elektrycznie regulowany centralny ekran otrzymały zarezerwowane dla Maybacha animacje startowe oraz grafiki interfejsu. Kolejnymi wizytówkami marki są kierownica oraz wykonane ze stali nierdzewnej pedały i listwy progowe.
Pod maskę najszybszego Maybacha w historii trafia dobrze znany silnik 4.0 V8 biturbo. Rozwija on moc 585 koni mechanicznych. Dzięki napędowi na 4 koła 4Matic+, a także skrzyni 9G-Tronic, sprint do setki zajmuje jedynie 4,1 sekundy. Prędkość maksymalna to 260 km/h. Standardowa skrętna tylna oś podnosi poziom komfortu i bezpieczeństwa, łącząc zwrotność oraz stabilność.
Fot. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf