BMW przyzwyczaiło nas do raczej kontrowersyjnej stylistyki swoich nowych modeli. Nieco inaczej będzie w przypadku BMW X1 M35i, które miało właśnie swoją prezentację. Najmocniejsze wcielenie crossovera ma agresywną stylistykę, jednak jest ona przyjemna dla oka. W połączeniu z mocą ponad 300 koni, mały SUV zapewni dużo radości z jazdy.
Najmniejsze modele z gamy BMW nie są już dostępne z silnikami 6-cylindrowymi. Nie oznacza to jednak, że bawarski producent zaprzestał oferować je w mocnych wersjach. Na rynek trafia BMW X1 M35i, które rozwinie moc ponad 300 koni mechanicznych i podobnie jak inne modele z linii M Performance — wyróżniać się będzie sportową stylistyką. Najmniejszy crossover producenta otrzyma także kilka usprawnień z zakresu multimediów, w tym najnowszy system BMW iDrive 9, który zadebiutuje właśnie w tym modelu.
Z zewnątrz rozróżnienie BMW X1 M35i od innych modeli nie będzie szczególnie trudne. Identyfikację wizualną uprości przede wszystkim zastosowanie wielu oznaczeń M, a także kilku wyróżników tego modelu. Z tyłu będą to między innymi cztery końcówki układu wydechowego, a także większy dyfuzor. Zakończeniem dachu będzie nieco większy spoiler. Z przodu X1 otrzyma czarny grill, na który trafi mała literka M. Felgi mogą mieć rozmiar aż 20 cali, a za nimi można znaleźć nowe hamulce M Compound, które są większe i bardziej skuteczne.
We wnętrzu zmian również będzie całkiem sporo. Klienci mogą zamówić sportowe fotele M, a także wykończoną alcantarą deskę rozdzielczą. Największą zmianą będzie jednak zastosowanie zupełnie nowego iDrive 9. X1 M35i będzie pierwszym modelem marki, który go otrzyma. Zmiany są widoczne przede wszystkim w nowych grafikach i kilku zmienionych menu.
Pod względem technicznym, BMW X1 M35i nie będzie mocno wyróżniać się na tle innych małych modeli z tym oznaczeniem. Pod maską znajdziemy więc dwulitrową, czterocylindrową jednostkę, która rozwinie w modelu europejskim równie 300 koni mechanicznych. Dzięki temu sprint do setki zajmie jedynie 5,4 sekundy. Za przeniesienie napędu na wszystkie koła odpowie siedmiobiegowa skrzynia dwusprzęgłowa. BMW X1 M35i otrzyma także dyferencjał o ograniczonym poślizgu.
Fot. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf