Dzięki pieniądzom pozyskanym od inwestorów, Szwedzi planują ekspansję na kolejne rynki i prezentacje następnych modeli. Wszystko to dzięki ogromnej wartości marki Polestar, a także inwestycjom zewnętrznych podmiotów. Pozwoli to na zwiększenie produkcji samochodów do nawet 300 tysięcy w 2025 roku.
Polestar jest jedną z najbardziej innowacyjnych marek na rynku. Szwedzi, których następne modele będą jedynie elektryczne, są jednymi z pierwszych, którym udało się wybić na produkcji samochodów elektrycznych. To spowodowało ogromne zainteresowanie inwestorów, którzy chcieli zainwestować w markę. Teraz jest to możliwe, a wartość Polestara jest określana nawet na 20 miliardów dolarów. To ogromna suma, jak na markę, która dopiero rozwija swoją ofertę. Szwedzi sprzedali w zeszłym roku 10 tysięcy samochodów, jednak ich plany są bardzo ambitne.
Do 2025 roku, Polestar planuje produkcję na poziomie 300 tysięcy aut rocznie. Ma być to połączone z premierą kolejnych modeli, a także ekspansją na inne rynki. Wszystko to ma być możliwe dzięki połączeniu z Gores Guggenheim, firmą prowadzoną przez miliardera, Aleca Goresa, a także bank inwestycyjny Guggenheim. Inwestycja ma przynieść łącznie ponad miliard dolarów. Będzie się wiązała też z tym, że dotychczasowy Polestar, zmieni swoją nazwę na Polestar Automotive Holding UK i trafi na giełdę Nasdaq. W przeciwieństwie do innych producentów aut elektrycznych, Szwedzi są jednak zaufani i mają spory potencjał rozwojowy. Gotowy jest także plan pozwalający na rozwój marki.
Następnymi premierami Polestara mają być przede wszystkim Polestar 3, który będzie SUVem rozmiarów Volvo XC90. Oficjalna prezentacja ma odbyć się w przyszłym roku. W trakcie opracowywania jest także nowy flagowy sedan marki, a także SUV nieco mniejszy od modelu 3. Oba mają trafić na rynek przed 2025. To wszystko ma zapewnić ogromny rozwój marce, a także możliwość sprzedaży większej ilości aut. Polestar planuje także ekspansję na inne rynki, gdzie póki co nie sprzedawał pojazdów. Docelowo, Szwedzi mają być dostępni na 30 rynkach.
Foto. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf