Już wkrótce francuski producent dołączy do swojej oferty pierwszy pojazd elektryczny z segmentu B o nazwie Renault Megane E-Tech Electric. Firma pod koniec 2020 roku zaprezentowała koncepcyjny model eVision, który powinien wyglądać podobnie do wersji produkcyjnej.
Już kilka miesięcy temu zobaczyć mogliśmy zdjęcia szpiegowskie, które zostały zrobione w skandynawskich warunkach. Wtedy ujawnione zostały pierwsze z podobieństw modelu produkcyjnego do konceptu eVision. Teraz potwierdzają to oficjalne zwiastuny opublikowane przez francuskiego producenta o nazwie Megane E-Tech Electric. Teasery przedstawiają tył, fragment wnętrza, zestaw wskaźników oraz ekran info-rozrywki. Zgodnie z obietnicami szefa Renault Luci De Mao, auto produkcyjne miałoby być w 95 procentach podobne do koncepcyjnego. Wszystko wskazuje na to, że tak będzie. Zdjęcia szpiegowskie oraz oficjalne teasery producenta pokazują, że obydwie wersje mają bardzo podobne proporcje.
Pozostałe zwiastuny dają nam spojrzenie na wnętrze auta. Wygląda tak, jak można byłoby je sobie wyobrazić w nowoczesnym aucie elektrycznym. Jest bardzo minimalistyczne. Ekran info-rozrywki, który wyposażony jest w dotykowe przyciski, znajduje się nad rzędem nieoznakowanych jeszcze przełączników i schowkiem na telefon komórkowy. Miejsce na telefon wyposażone prawdopodobnie będzie w ładowarkę indukcyjną. Jedno ze zdjęć przedstawia rzut na schowek środkowy, który wydaję się być bardzo obszerny. Fotele oraz podłokietnik mają złote, kontrastujące do wnętrza szwy.
Megane E-Tech Electric stworzone zostanie na platformie CMF-EV opracowanej przez Nissana, który wykorzystał sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi. Ta sama płyta podłogowa jest również podstawą dla modelu Ariya firmy Nissan. Szczegóły układu napędowego pozostają na ten moment tajemnicą, chociaż nie powinniśmy na nie długo czekać. Renault twierdzi, że Megane E-Tech Electric zadebiutuje w niedalekiej przyszłości. Model ma wejść do sprzedaży w 2022 roku. Renault chce, żeby do 2030 roku 9 na 10 sprzedanych przez nią pojazdów było napędzane jednostkami bezemisyjnymi. Plotki mówią, że auto wyposażone będzie w silnik o mocy 215 koni mechanicznych. Dzięki pojemnej baterii Megane EV będzie w stanie przejechać ponad 400 kilometrów na jednym ładowaniu. Warto jednak podkreślić, że są to informacje nieoficjalne. Na takie musimy czekać, a wiemy, że pojawią się one niebawem.
Foto. materiały prasowe producenta
Comments