Chiński rynek ma bardzo specyficzne wymagania w kwestii miejsca na nogi z tyłu. Skoda, idąc w ślad za innymi, postanowiła to wykorzystać.
Skoda doskonale zdaje sobie sprawę z tego iż mieszkańcy dalekiego wschodu cenią sobie dużą przestrzeń na tylnej kanapie, jednak często niechętnie podchodzą do wizji posiadania ogromnego jachtu na kołach, który nigdzie się nie zmieści. Mimo to lubią podkreślać swój status majątkowy, zatem marki premium od lat cieszą się popytem na swoje przedłużone sedany na rym rynku. To dzięki tej sytuacji powstały takie rarytasy jak BMW Serii 5 w longu (np 535Li), to samo Seria 3, Audi A4L, A6L, czy nawet przedłużona E-Klasa od Mercedesa, która w zasadzie wygląda jak miniaturowy Maybach oparty na S-klasie. Według osób decydujących czy to w grupie VAG czy w samej Skodzie, szansę na sukces mają również producenci nieco mniej ekskluzywnych aut. Efekt? Oto nowa Skoda Octavia Pro!
Podstawowym atutem modelu Pro jest przedłużony rozstaw osi, rzecz jasna na korzyść przestrzeni na nogi pasażerów zajmujących miejsce z tyłu. Jest on dłuższy od tego w naszej Octavii o 44 milimetry, jednak długość całego nadwozia wzrosła aż o 64 mm. (a więc ma długość niemal 4,8m!) Wszystko to na poczet zwiększonego komfortu i swobody z tyłu. Efekt? Przestrzeń niemal jak w modelu Superb, ale znacznie taniej.
Poza dłuższymi drzwiami, model pozostaje wierny standardowemu modelowi, przynajmniej wewnątrz. Za standardową kierownicą Chińczycy znajdą standardowy konfigurowalny wyświetlacz pełniący funkcję zegarów, a na środku deski rozdzielczej – również normalny, 12-calowy wyświetlacz dotykowy. To po prostu potocznie mówiąc Octavia “w longu”.
Na zewnątrz jest nieco ciekawiej, gdyż wersja Pro otrzymała unikatowe zderzaki, które mają nadać autu bardziej ekskluzywnego i wręcz sportowego charakteru. Drobne skojarzenia z Octavią RS nie będą tu nietrafione. Lista opcji pozostanie bez zmian i będzie zawierała wszystkie elementy wyposażenia komfortowego oraz bezpieczeństwa dostępne w standardowej Octavii na całym świecie. Pod maską modelu Octavii Pro Skoda będzie montować jednostki benzynowe 1.4 TSI sprzężone ze skrzynią dwusprzęgłową DSG, napędzającą przednie koła.
Co ciekawe, Octavia Pro posiada zawieszenie wielowachaczowe, podczas gdy na przykład na rynku europejskim, takie rozwiązanie trafia jedynie do wyższej półki wersji Octavii, jak Scout czy RS, a pospolite sztuki polegają na klasycznej tylnej belce skrętnej.
Źródło: Materiały prasowe producenta
Comments