Przednionapędowe BMW dla wielu może być fatalnym pomysłem i oznaczać koniec marki, ale to wcale nie jest dobry punkt widzenia

Pierwszym przednionapędowym BMW Serii 1, które zjechało z taśmy produkcyjnej jest widoczne na zdjęciach niebieskie 118i.
Czy smutna, czy radosna – jest to ważna chwila. BMW co prawda produkuje już od 2014 roku przednionapędową Serię 2 Active oraz Gran Tourer, lecz umówmy się, nie są to popularne modele i widuje się je tak rzadko, że możnaby zapomnieć o ich istnieniu. Dla samej marki również nie jest to zbyt istotny ani zbyt dochodowy produkt. Natomiast tutaj mowa o niejako flagowym miejskim kompakcie, hicie sprzedażowym który zdecydowanie zadowala budżet bawarskiego producenta i który cieszy się popularnością wśród wielu grup docelowych. Omawiane 118i posiada poprzeczny, 3-cylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra i mocy 140KM. Według producenta, pierwszą setkę osiąga po czasie 8,5 sekundy, co ciekawe zarówno przy skrzyni manualnej jak i dwusprzęgłowej DCT.

Również poprzecznie ułożony, tym razem czterocylindrowy, 2-litrowy silnik znajduje się pod maską pokazanej niedawno odmiany M135i xDrive. Fani marki na pewno czują pewien niesmak, gdyż wersja M140i w poprzedniej generacji była właściwie jedynym hothatch’em na rynku charakteryzującym się sportową bezkompromisowością jaką daje klasyczny układ – silnik wzdłużnie z przodu i napęd na tylne koła. Do tego silnik był większy o litr i 2 cylindry i można było również zażyczyć sobie sprzężenie go z 6-biegową manualną skrzynią biegów, co jest niemożliwe w przypadku nowego M135i.

Nowa Jedynka powstaje w Leipzig w Niemczech, podążając za swoimi poprzednimi generacjami. Pierwszy egzemplarz to 118i w lakierze Misano Blue Metalic i z pakietem sportowym M, który powędruje do klienta z Włoch. BMW oczekuje dziennej produkcji na poziomie 600 sztuk nowej Serii 1. W tym samym miejscu powstają wyżej wspomniane Active Tourer i Gran Tourer, wraz z pozostałymi odmianami Serii 2 (w tym M2) i BMW i3 oraz i8. Obecnie, każdego dnia fabrykę w Leipzig opuszcza blisko tysiąc samochodów, co jest imponującym wynikiem. Gdy BMW zaprezentuje BMW Serii 2 Gran Coupé, będzie ono produkowane również w tej fabryce.

Zastępująca wyprodukowane w liczbie 424 111 egzemplarzy BMW F20/F21 nowa Seria 1 zdecydowanie stawia kres pewnemu rozdziałowi, rozpoczynając nowy, według bawarskiego producenta, bardziej dopasowany do obecnych oczekiwań i potrzeb klientów. Plotki głoszą, że BMW planuje jeszcze bardziej sportowe wersje niż obecnie najmocniejsze M135i, które będą rywalizowały z A45 oraz A45s, zaprezentowanymi niedawno przez AMG.

BMW

Ceny nowej Jedynki w Polsce zaczynają się od 105 900 złotych, właśnie za 118i. M135i to już wydatek rzędu 192 900 złotych. Oczywiście ceny te windować mogą opcje, których jak na segment premium przystało, jest wiele. Czy BMW Serii 1 F40 powtórzy sukces F20? Czas pokaże.

BMW

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *