Aby stać się godnym rywalem dla nowego Golfa, Peugeot musi naprawdę przemyśleć swoją wizję na model 308, który ma spory potencjał do detronizacji VAG’a
W tym tygodniu prezentowaliśmy wam rendery przedstawiające możliwy wygląd nowego Peugeota 308. Teraz jednak mamy dla was informacje, kiedy faktycznie auto ma się pojawić na rynku, bo to na tą datę czekamy wszyscy najbardziej. Volkswagen pokazał nowego Golfa, Seat ma odświeżonego Leona, a Ford od 2 lat może pochwalić się świetnie wyglądającym Focusem (co prawda bez wersji RS, ale i tak jest dobrze). Gdzie jest w tym czasie Peugeot? Wciąż czekamy na jakiekolwiek informacje, które będą zawierały więcej szczegółów niż lakoniczne „pracujemy nad tym”. Teraz serwis Caradisiac podaje konkretne daty, powołując się na tajemnicze źródło.
Pierwsza data, która pada to jesień 2021. Wtedy ma się pojawić nowa generacja modelu 308 w wersji hatchback. Nie wiadomo jakie w tym czasie pojawią się silniki na start, ale będzie to początek rozwijania nowej generacji. Później, bo na początku 2022 roku, do oferty dołączy wersja kombi (SW). Ma być ona dłuższa o 36 cm względem 426 cm w nadwoziu typu hatchback. Wersji 3-drzwiowej dla Peugeota 308 nie zobaczymy, co zresztą nie dziwi, bo dla Golfa również zrezygnowano z takiej konfiguracji ze względu na niską sprzedaż.
Przechodzą do silników, gama jednostek napędowych ma oferować moc od 100 do 155 KM dla wersji benzynowej oraz od 100 do 180 KM dla silników wysokoprężnych. Zatem jak widać jest to gama podobna do tego co znamy chociażby z modelu 2008 i 3008. To jednak nie wszystko, bo pojawi się również hybryda o mocy 225 KM, oznaczona jako wersja GT. Jest to ta sama jednostka co w nowym 508 GT. Dział Peugeot Sport Engineered przygotuje układ Hybrid4, który ma rozwijać moc co najmniej 300 KM. Mówimy co najmniej, bo choć wcześniejsze raporty wskazywały obecność takiego silnika to za rywala uważano Golfa R. Jednak ten ma rozwijać moc 333 KM, a być może w wersji „Plus” będzie to nawet 400 KM. Dlatego też należy się wstrzymać do momentu ostatecznych premier z tymi spekulacjami.
Oczywiście Peugeot zaoferuje 6-biegowe przekładnie manulane lub 8-biegowe skrzynie automatyczne, które będą dostępne w zależności od jednostki napędowej. Ceny mają zaczynać się od 21 900 euro, co u nas może dać kwoty rzędy 99 tysięcy złotych (nie ma oficjalnych informacji odnośnie ceny, więc z opinią należy się wstrzymać). Produkcja ma się odbywać we Francji w Mulhouse. Wciąż czekamy na jakieś oficjalne tesaery lub informacje odnośnie możliwego wyglądu auta. Miejmy nadzieję, że uda nam się zobaczyć co nieco przed premierą samochodu.
Foto. materiały prasowe producenta Info. Caradisiac
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments