Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Pamiętacie Toyotę MR2? Na razie zostanie w sferze waszych wspomnień, bo auto “nie jest priorytetem”, więc szybko nie wróci. Szkoda, bo mieliśmy już nawet nazwę – GR 2 – tak, żeby pasowało do GR Supra

Wczoraj pisaliśmy, że w 2023 roku zobaczymy na rynku nową GR Corolla, która otrzyma silnik 1.6 3-cylindrowy o mocy co najmniej 261 KM. Co prawda mówi się o mocy nawet 300 KM, a jako konkurencję przypisuje się chociażby Hyundaia i30 N, ale to jeszcze odległy plan na najbliższe 3 lata. Teraz jednak pojawia się stanowcza decyzja – MR2 nie wróci do produkcji. Jeśli należycie do fanów tego modelu to mamy tylko złe informacje. Spekulacje o powrocie tej małej Toyoty na linię produkcyjną pojawiają się co jakiś czas i nawet swego czasu powstał koncept. Wydawało się, że przy takim rozwoju działu sportowego i reaktywacji modelu Supra powrót MR2 jest kwestią czasu, bo to równie kultowy model.

Nic jednak z tego i jak powiedział Matt Harrison dla magazynu Autocar, wprowadzenie tego modelu ponownie do produkcji nie jest piorytetem. Chyba nic w tej kwestii wyjaśniać nie trzeba, bo w najbliższym czasie po prostu nie zobaczymy nic nowego w temacie MR2. Wynika to przede wszystkim z faktu, że Toyota skupia się na nowym GR 86. Dotychczas auto nosiło nazwę GT 86, ale dla ujednolicenia nazewnictwa zdecydowano o zastąpieniu członu GT członem GR. Dla Toyoty to model ważniejszy nawet niż Supra, bo ma potencjalnie większe grono odbiorców. Auto tak naprawdę nie było odświeżone od czasu premiery, a jedynie wprowadzano drobne poprawki. Teraz natomiast nastąpi pewnego rodzaju rewolucja zarówno stylistyczna jak i silnikowa, bo pod maskę trafi jednostka 2.4 litra zamiast uturbionego 2.0. Wzrośnie również moc do co najmniej 260 KM i wprowadzone zostaną spore poprawki mechaniczne.

Los MR2 nie jest jednak ostatecznie przesądzony, bo jeśli w 2023 roku wejdzie GR Corolla to zostaje sporo przestrzeni na nowy model. Tak naprawdę to jedynym zagrożeniem może być ewentualnie GR RAV4. Taka wizja oficjalnie nie powstała, ale obecnie RAV4 Plug-in Hybrid ma ponad 300 KM i rośnie popyt na SUV’y. Niewykluczone, że za 2-3 lata zobaczymy takie wydanie SUV’a. Nie pozostaje nam nic innego jak czekać na oficjalne decyzje i pokazanie GR 86 oraz GR Corolla. Widać, że Toyota naprawdę mocno się przyłożyła do działu sportowego i widzi w nim spory potencjał. Oby tak dalej!

Foto. materiały prasowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *