Skoda Enyaq doczekała się gruntownego odświeżenia, które objęło przede wszystkim wygląd zewnętrzny. Do gamy nowego modelu dołączały poszczególne wersje, jednak teraz nadeszła pora na tę najbardziej emocjonującą. Poznaliśmy cennik Skody Enyaq RS – zarówno w odmianie coupe, jak i SUV. Sportowe wersje można już zamawiać w salonach producenta.
Skoda Enyaq RS będzie kosztowała minimum 241 400 zł w odmianie SUV. Za wersję coupe przyjdzie zapłacić minimum 253 150 złotych. Jednak poza podwyższoną mocą, klienci otrzymają także bogate wyposażenie standardowe, a także wiele opcji personalizacji samochodu.

Nowa Škoda Enyaq RS to najmocniejszy – obok Škody Elroq RS – model w gamie producenta. Dzięki napędowi na cztery koła i dwóm silnikom elektrycznym (jeden na przedniej, drugi na tylnej osi), Enyaq RS oferuje 340 KM mocy (250 kW) oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy. Obie wersje nadwozia wyposażone zostały w akumulator o pojemności 84 kWh (netto 79 kWh), który umożliwia pokonanie nawet do 567 km (Coupé) lub 560 km (SUV) na jednym ładowaniu wg cyklu WLTP. Co ważne, dzięki technologii szybkiego ładowania z mocą do 185 kW, uzupełnienie energii od 10% do 80% może zająć zaledwie około 26 minut.

Podstawowy wariant RS Lounge oferuje sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i czarną podsufitką. Elementy deski rozdzielczej, pokryte materiałem Suedia i ozdobione limonkowymi przeszyciami na kierownicy, tworzą spójną i estetyczną całość. Kontrolę nad każdym aspektem podróży zapewnia duży, 13-calowy ekran systemu Infotainment. Opcjonalnie dostępny jest również wariant RS Suite, w którym fotele oraz część deski rozdzielczej pokryte są skórą.

W standardowym wyposażeniu znalazły się m.in. reflektory Full LED Matrix, cyfrowy zestaw wskaźników, adaptacyjny tempomat Predictive ACC czy systemy Side Assist, Lane Assist oraz Emergency Assist. Dla tych, którzy pragną jeszcze więcej, opcjonalnie Nowa Škoda Enyaq RS może być wyposażona również w wyświetlacz head-up, system kamer 360°, zawieszenie adaptacyjne DCC czy systemy Intelligent Parking Assist, Remote Park Assist.
Fot. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf