Mercedes prezentując nowe modele z gamy AMG pokazał, że doświadczenie zdobyte przy modelu GT R można wykorzystać również w innych samochodach tworząc produkty prawie, że doskonałe
Na ten moment czekaliśmy długo, bo choć widzieliśmy oficjalne teasery, zdjęcia szpiegowskie i otrzymaliśmy masę informacji o nadchodzących hot hatchach to jednak najważniejsze jest oficjalne potwierdzenie i prezentacja. Nie można powiedzieć, że poprzedni A45 był nudny, bo to kłamstwo. W swoim czasie, był jednym z lepszych hot hatchy oferowanych na rynku, ale jego następca jest jeszcze lepszy i bardziej wyrazisty.
Mercedes właśnie zaprezentował cztery zupełnie nowe samochody. Jest to A 45 4MATIC+/A 45 S 4MATIC+ oraz CLA 45 4MATIC+/CLA 45 S 4MATIC+. Każdy z nich jest inny i celuje w inną grupę odbiorców, ale mają jeden wspólny element – każdy z nich jest lepszy od poprzednika. Sercem każdego z nich jest ten sam silnik, czyli 2-litrowa jednostka benzynowa dostępna w dwóch wariantach mocy. Oficjalnie jest to najmocniejsza seryjna jednostka turbodoładowana na świecie, bo z jednego litra pojemności wytwarza aż 110,5 KM!
W standardowej wersji A 45 oraz CLA 45 silnik generuje 387 koni mechanicznych, co sprawia, że już w tym momencie nowa wersja jest mocniejsza od poprzednika. Dla wersji 45 S moc została podniesiona do 421 koni mechanicznych i tym samym nowe samochody wkraczają na jeszcze wyższy poziom. O przełożenia we wszystkich wersjach dba 8-stopniowa przekładnia dwusprzęgłowa AMG SPEEDSHIFT DCT-8G, która podobno pozwala na zmianę biegu w przeciągu kilku milisekund. Możemy się tylko domyślać, że jest to naprawdę bardzo szybko.
Najwięcej zabawy dostarczy tryb Drift, który jest w standardzie dla wersji S, a w pozostałych wariantach wymaga dopłaty. Tryb driftowania można wywołać w programie jazdy RACE, za pomocą łopatek zmiany biegów – pod warunkiem, że system ESP został wyłączony, a skrzynia biegów pracuje w trybie ręcznym. Jednak w przypadku tak mocnych samochodów najbardziej wszystkich interesują osiągi, a te są niesamowite.
Całkowicie przeprojektowaliśmy nasze modele z serii 45 – od silnika i skrzyni biegów przez podwozie i zaawansowany konstrukcyjnie układ przeniesienia napędu aż po konstrukcję nadwozia oraz, oczywiście, sam design. Wszystko to w jednym celu: by podnieść dynamikę i sportowe wrażenia z jazdy do poziomu niewyobrażalnego dotąd w klasie kompaktowych aut. Prezentując nasz najmocniejszy, najbardziej dynamiczny kompaktowy samochód sportowy, zwiększamy również znaczenie tego segmentu dla naszej strategii rozwoju
mówi Tobias Moers, prezes zarządu Mercedes-AMG GmbH
A 45 potrzebuje 4 sekund, a CLA 45 4,1 sekundy, aby osiągnąć 100 km/h. W mocniejszym wariancie A 45 S przełamuje barierę 4 sekund i potrzebuje zaledwie 3,9 sekundy, a CLA 45 S 4 sekund do osiągnięcia 100 km/h. W standardzie słabsze odmiany mają prędkość maksymalną ograniczoną do 250 km/h, a odmiany S do 270 km/h. Po wykupieniu specjalnego pakietu ogranicznik w odmianie standardowej przesuwa się do 270 km/h. Szkoda, że podobnie nie można zrobić w wariancie S i tym samym przekroczyć granicę 300 km/h.
Wizualnie względem poprzedników zaszły wielkie zmiany, bo każda wersja wydoroślała. Samochody stały się bardziej agresywne, dynamiczne i sportowe. To tak jakby przejście z okresu nastolatka w pełną dorosłość. Nowe A 45/ A 45 S to samochody sportowe, które tworzą powoli nowy segment pozostawiając książkowe hot hatche w tyle. Wszystkie detale takie jak większe nadkola, obniżające listwy progowe czy zwiększone wloty powietrza z lotkami dodają charakteru i budzą respekt przede wszystkim na drodze, ale również na torze sprawiają, że widząc nowe AMG w lusterku poczujemy dreszczyk emocji.
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.