Audi RS7 to jedna z najbardziej oczekiwanych premier tego roku i chyba najbardziej udana dla niemieckiego producenta zaraz po modelu RS6
Po wprowadzeniu Audi S7 z silnikiem diesla, wersja RS7 miała zostać jedyną sportową benzynową wersją modelu A7, przez co oczekiwania wobec niej były wysokie. Wczoraj poznaliśmy charakterystykę najmocniejszej wersji limuzyny Audi i na pewno nie można powiedzieć że jesteśmy rozczarowani. Szczególnie jeśli chodzi o silnik to puryści Audi powinni być zadowoleni pod względem mocy i osiągów.
Względem pierwszej generacji moc wzrosła o 40 koni i silnik 4.0 TFSI produkuje teraz 600 koni, natomiast moment obrotowy wzrósł aż o 100Nm do poziomu 800Nm. Silnik spalinowy jest teraz wspomagany przez silnik elektryczny pracujący w układzie mild-hybrid. Osiągi nadal są na topowym poziomie, do setki auto przyśpiesza w 3.6 sekundy, a prędkość maksymalna to 250km/h z możliwościa przesunięcia ogranicznika na 305 km/h z pakietem Dynamic Plus. W prowadzeniu pomaga obniżone oraz usztywnione pneumatyczne zawieszenie, a za hamowanie opcjonalnie odpowiadają ceramiczne hamulce.
Z zewnątrz od razu można zauważyć, że nie mamy doczynienia ze zwykłą limuzyną. Z daleka widać, że RS7 jest napakowane sportowymi akcentami, z przodu wyróżnia się ogromny grill i zderzaki o agresywnym zacięciu, z tyłu natomiast dwie okrągłe końcówki wydechu oraz wyraźnie zaznaczony zderzak. Poza tym oczywiście w ofercie znajdą się nowe wzory felg w rozmiarze aż do 22 cali oraz wiele elementów wykonanych z włókna węglowego. W środku również znajdziemy wiele sportowych akcentów, takich jak specjalna kierownica, wzory tapicerki oraz zegary z logo RS7.
Montowane standardowo adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne RS adaptive air suspension z systemem regulacji tłumienia dostosowano specjalnie do modeli typu RS. RS 7 Sportback dzięki nowemu modułowi amortyzatora pneumatycznego ze sprężyną o 50% sztywniejszą (w pakiecie Dynamic plus), osiąga maksymalną prędkość 305 km/h. Sportowe zawieszenie pneumatyczne można ustawić w kilku trybach; oferuje ono także automatyczną regulację poziomu. W położeniu normalnym, nadwozie nowego RS 7 Sportback zawieszone jest o 20 mm niżej niż w przypadku standardowego Audi A7 Sportback. Przy prędkości powyżej 120 km/h obniża się o kolejne 10 mm oraz oferuje tryb unoszenia, na życzenie umożliwiający podniesienie zawieszenia pojazdu o 20 mm. Pochylenie sworznia zwrotnicy zawieszenia pneumatycznego RS sport zapewnia kierowcy swobodę wyboru między komfortem jazdy na długich dystansach i najwyższymi osiągami. Opcjonalne sportowe zawieszenie RS plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy (DRC) jeszcze pewniej utrzymuje RS 7 Sportback na drodze i zapewnia lepsze jego prowadzenie. Podczas dynamicznej jazdy znacznie zmniejsza kołysanie wzdłużne i poprzeczne pojazdu. Nowej generacji amortyzatory ze zintegrowanymi zaworami wyraźnie różnicują poszczególne tryby jazdy systemu Audi drive select.
Nowy model będzie dostępny w salonach w pierwszym kwartale 2020 roku podobnie jak nowe RS6, a oba modele powinny wywołać duży odzew na rynku. Z tego punktu widzenia Mercedes powinien nieco obawiać się konkurencji Audi, choć i Porsche z modelem Panamera odczuje oddech bratniej marki z grupuy Volkswagena.
Fot. materiały prasowe Audi
Redaktor | Fotograf