Mercedes CLE 2024 to model, o którym mówiło się od dawna. Jest on przełomowy, ponieważ zastąpi dwa modele w gamie niemieckiego producenta. Będzie to następca zarówno Klasy C, jak i Klasy E coupe. Jednak czy poradzi sobie z tak trudnym zadaniem? Wszystko wskazuje na to, że tak.
Już od momentu premiery nowej Klasy C wszystko było jasne. Bezpośredniego następcy odmiany coupe nie będzie. Klienci będą musieli zadowolić się hybrydą Klasy C i Klasy E coupe. Nowy model, czyli Mercedes CLE 2024 właśnie został zaprezentowany. Przynosi sporo nowości, jednak warto wspomnieć, że przede wszystkim będzie większy od obydwu modeli, które zastępuje. Fani z pewnością ucieszą się z faktu, że pod maską będzie można znaleźć jednostki większe niż dwulitrowe.
Z zewnątrz samochód wygląda na hybrydę obecnej Klasy C i Klasy E. Auto nie jest przy tym przesadnie agresywne, a wręcz emanuje elegancją. Mercedes pokusił się jednak o kilka ciekawych detali w modelu, które zdecydowanie go wyróżnią. Z tyłu pojawił się między innymi pas przechodzący pomiędzy tylnymi reflektorami. Nieco mniej prestiżowo wygląda jednak atrapa dyfuzora, a także końcówek wydechu, co widać nawet na zdjęciach prasowych. Również z przodu można zauważyć takie zabiegi w zderzaku. Wszędzie można zauważyć także motyw gwiazdy. Pod względem wymiarów, Mercedes CLE 2024 otrzyma rozstaw osi najnowszej Klasy C, jednak będzie dłuższy niż Klasa E Coupe poprzedniej generacji.
Wnętrze również pochodzi z Klasy C, dzięki czemu kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji ogromny, 12,3-calowy ekran na środku. Co ciekawe, fotele są zupełnie inne niż w przypadku standardowej Klasy C. Są one specjalnie zaprojektowane dla modelu CLE. Model będzie oczywiście 4-osobowy, przy czym osoby siedzące z tyłu nie powinny liczyć na zbyt wiele miejsca.
Pod względem technicznym, CLE 2024 również będzie hybrydą w każdym tego słowa znaczeniu. MOdel połączy ze sobą gamy silnikowe Klasy C i Klasy E, ale będzie również dostępny z jednostkami wspomaganymi przez układy miękkiej hybrydy. Podstawowe odmiany otrzymają silniki 4-cylindrowe o pojemności dwóch litrów. CLE 200, czyli podstawowa odmiana, rozwinie moc 204 koni mechanicznych. CLE 300 z silnikiem o tej samej pojemności rozwinie 258 koni mechanicznych. Na szczycie gamy znajdzie się CLE 450 wyposażone w silnik 3.0 R6 o mocy 381 koni mechanicznych. CLE będzie dostępne z napędem na tył lub na wszystkie koła 4Matic. Do gamy dołączy także odmiana cabrio, która, póki co jest widoczna jedynie na dwóch zdjęciach prasowych.
Fot. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf
Comments