Mercedes C63 nowej generacji będzie hybrydą o mocy 550 koni i masie dwóch ton

Pomimo zastosowania znacznie lżejszego, 4-cylindrowego silnika, dużo masy dodadzą baterie i układ elektryczny co sprawi, że Mercedes C63 nie będzie lekkim autem

Już od jakiegoś czasu wiemy bardzo dużo o nowej klasie C. W gamie pozostaną jedynie 4-cylindrowe jednostki z układem miękkiej hybrydy i nawet odmiany AMG nie otrzymają większych silników. W związku z tym, wiele osób twierdzi, że nowa C-Klasa nie będzie już tym samym co poprzednio. Obecnie, wiele się zmienia w tej klasie. Design nowego BMW M4 też przyniósł wiele kontrowersji, przez co klienci muszą się przyzwyczaić do nowych rozwiązań. Jednak czy pomimo mniejszego silnika, Mercedes C63 AMG wciąż będzie równie emocjonujący.

Mercedes C63

Z pewnością niemiecka marka postara się, aby tak było. Jednak ciężko jest zastąpić tak duży silnik substytutami w postaci jednostki elektrycznej i 4-cylindrowca. Ostatnie przecieki mówią, że łączna moc systemowa wyniesie aż 550 koni, co jest znacznym przyrostem w porównaniu do poprzednika. 40 koni więcej i napęd na 4 koła powinny przynieść znaczną poprawę osiągów. Mówi się nawet o czasie przyspieszenia do setki na poziomie około 3,5 sekund. Dodatkową zaletą układu hybrydowego będzie zamaskowanie turbodziury, która nie będzie odczuwalna.

Mercedes C63

Jednak nie wszystko wygląda tak pięknie. Przez zastosowanie układu hybrydowego i napędu na 4 koła, które swoje ważą, masa auta ma wzrosnąć aż do poziomu dwóch ton. Jest to aż o 250 kilogramów więcej od poprzednika. Wiele osób narzekało na masę nowego BMW M4, jednak tutaj może być jeszcze gorzej. Pomimo tego, że rozkład masy będzie prawdopodobnie idealny, to nadal ciężko będzie zakamuflować wysoką wagę nowego C63.

Nowy model AMG zostanie zapewne zaprezentowany jeszcze pod koniec tego roku. Do salonów powinien trafić już w przyszłym roku. Stylistycznie będzie bez zaskoczeń. Z przodu znajdzie się panamericana, a z tyłu 4 romboidalne końcówki wydechu. Krótko przed premierą C63, na rynku powinna się też pojawić nieco słabsza odmiana, którą będzie C43 lub C53.

Render: X-Tomi Design Foto. materiały prasowe producenta