Redaktor | Fotograf

Hyundai IONIQ 9 debiutuje jako największy w gamie elektrycznych aut koreańskiej marki. Ma on wprowadzić rewolucję w swoim segmencie poprzez efektywny design, dobre zagospodarowanie przestrzeni i najnowocześniejsze technologie. Nowy model zaoferuje trzy rzędy siedzeń i zasięg na poziomie do 620 kilometrów.

Segment elektrycznych SUV-ów rozwija się niezwykle dynamicznie. Każdy producent chce mieć obecnie swojego przedstawiciela w różnych odmianach tej klasy. Nikogo nie powinna więc dziwić ofensywa modelowa marki Hyundai. Na rynek trafia Hyundai IONIQ 9, który będzie flagowym modelem w gamie producenta.

IONIQ 9 powstał w nowym stylu designu, nazwany „Aerosthetic”. Jest innowacyjny, aerodynamiczny i futurystyczny. W przedniej części IONIQ-a 9 najdują się światła Parametric Pixels, ze zintegrowanymi diodami LED i dolnym pasem przednim. Tylna część nadwozia inspirowana jest kształem tyłu łodzi. Gładkie i dynamiczne linie podkreślone są przez linie świateł z motywem pikseli. Oświetlenie zewnętrzne jest zgodne z innymi modelami EV Hyundaia, z charakterystycznymi dla IONIQ światłami Parametric Pixel z małymi reflektorami projekcyjnymi w kształcie sześcianu i inteligentnym systemem oświetlenia przedniego.

Wygląd IONIQ-a 9 dopełniają obręcze kół. Do wyboru są koła 19, 20 i 21 cali. Wersja Callligraphy ma koła 21-calowe o unikalnym, odrębnym wzorze. SUV jest dostępny w 16 kolorach nadwozia, w tym nowych odcieniach, takich jak Celadon Gray Matte, Celadon Gray Metallic, Ionosphere Green Pearl, Sunset Brown Pearl i Cosmic Blue Pearl.

Dzięki dużemu rozstawowi osi (3130 mm) IONIQ 9 oferuje sporo przestrzeni pasażerom drugiego i trzeciego rzędzu. We wnętrzu znajdziemy sporo eliptycznych akcentów i stonowane kolory, które tworzą klimat kabiny klasy biznes. Panoramiczny dach dodatkowo doświetla wnętrze naturalnym światłem. IONIQ 9 będzie dostępny w konfiguracji dla sześciu lub siedmiu osób. Komfortowe fotele w pierwszym i drugim rzędzie można całkowicie odchylić, mają także bardzo wygodne podparcie nóg. IONIQ 9 oferuje również sporą przestrzeń nad głową wynoszącą 1899 mm. Jeśli odsuniemy do końca drugi rząd siedzeń, na przestrzeń na nogi wynosi aż 2050 mm. 

Komfortowe siedzenia modelu IONIQ 9 są wyposażone po raz pierwszy w system Dynamic Body Care firmy Hyundai Motor, w tym funkcję masażu Dynamic Touch Massage – redukując zmęczenie podczas długich podróży.

Wysokonapięciowy akumulator litowo-jonowy NCM ma pojemność 110,3 kWh. Jest zintegrowany z płytą podłogową. Szacowany zasięg na jedym ładowaniu wynosi 620 km (WLTP), a docelowe zużycie energii to 19,4 kWh/km dla modelu Long-Range RWD z 19-calowymi obręczami kół. Model Long-Range RWD jest napędzany silnikiem umieszczonym z tyłu, o mocy 160 kW, natomiast Long-Range AWD ma dodatkowy przedni silnik o mocy 70 kW. Z kolei modele Performance AWD mają dwa silniki o mocy po 160 kW. Model Performance może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy, podczas gdy wariant Long-Range AWD potrzebuje 6,7 sekundy, a wersja Long-Range RWD – 9,4 sekundy.

Hyundai IONIQ 9 został zaprezentowany w Goldstein House w Los Angeles, cenionym obiekcie nowoczesnej architektury z połowy XX wieku. To wyjątkowe miejsce dobrze współgra z wizją przyszłości Hyundai Motor,oraz z odważną stylistką modelu serii IONIQ.  Przy okazji premiery oświadczono, że Hyundai Motor planuje zbudowanie pełnej gamy 23 modeli elektrycznych do 2030 roku.

Model IONIQ 9 trafi do sprzedaży w Korei i Stanach Zjednoczonych w pierwszej połowie 2025 roku, a później planowane jest jego wprowadzenie do Europy i na inne rynki. IONIQ 9 oferuje kompleksowy zestaw standardowego wyposażenia i najnowocześniejszych technologii, ale także opcjonalne funkcje, zwiększające wygodę i stylizację samochodu. Szczegółowa specyfikacja zostanie ujawniona bliżej premiery rynkowej.

Fot. materiały prasowe producenta