Volkswagen w 2020 roku pokaże wszystkie kluczowe warianty nowego Golfa, w tym GTI oraz topową wersję R o mocy około 400 koni mechanicznych
Dla tych którzy nie są zapoznani z tematem małe przypomnienie – ósma generacja Volkswagena Golfa jest już dostępna, a w 2020 roku światło dzienne ujrzą kolejne warianty tego modelu. Legendarny samochód z Wolsfburga i jeden z najlepiej sprzedających się samochodów w historii utrzymuje klasyczny wygląd poprzedników, lecz można zaobserwować zmienione lampy i kilka nowych detali. W środku otrzymamy ulepszony komputer pokładowy, nowe systemy bezpieczeństwa oraz szeroki wybór jednostek napędowych (11 różnych silników w tym 5 układów hybrydowych). Wszystkie podane daty są dla rynku europejskiego. VW trzyma język za zębami w sprawie planów na rynek amerykański o ile w ogóle zdecyduje się na wprowadzenie bazowych wariantów.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2019/12/DB2019AU02118_large-scaled.jpg)
MARZEC
Wiosną 2020 otrzymamy Golfa GTI oraz GTD. Na tę chwilę Volkswagen nie dostarczył żadnych szczegółowych informacji dotyczących specyfikacji sportowych modeli, lecz można wysnuć parę domysłów. W GTI możemy prawdopodobne jest, że użytkownicy otrzymają ponad 241 koni mechanicznych, 6-biegową manualną skrzynię biegów lub 7-biegową pół-automatyczną. GTD czyli wersja z silnikiem Diesla powinna osiągnąć 197 koni mechanicznych przy użyciu 2-litrowej jednostki z turbosprężarką. Podobnie jak w GTI do wyboru powinna być manualna oraz półautomatyczna skrzynia biegów.
LIPIEC
Latem na ulice wyjadą tzw. “miękkie hybrydy” oraz Golf GTE, czyli klasyczna hybryda plug-in. W “miękkiej hybrydzie” będziemy mieli typowy dla tego układu 48V układ elektryczny turbodoładowaną litrową benzyne. GTE będzie dostępne w wersji 201-konnej oraz 242-konnej. W obu niemiecka firma zastosuje czterocylindrowy silnik o pojemności 1.4 litra.
WRZESIEŃ
Początek jesieni będzie naznaczony powrotem Golfa R. Najbardziej sportowa wersja legendarnego modelu wedle plotek będzie wyposażona w 326-konny silnik w standardowej wersji oraz pokaźną 395-konną jednostkę w wersji R Plus. Obie wersje mają być dostępne z napędem na cztery koła. W tym samym miesiącu Volkswagen wypuści również spokojniejszego Golfa TCR. Powinien on otrzymać turbodoładowany dwulitrowy silnik osiągajacy moc 286-koni i będzie dostępny tylko z napędem na przód.
PAŹDZIERNIK
Na sam koniec ma wyjść wersja kombi, która poza powiększonym tyłem będzie identyczna do zwyczajnego 5-drzwiowego odpowiednika. Golf Alltrack, czyli wyższa wersja z napędem na 4-koła ma być dostępna nieco później.
![GTI](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2019/12/2021-volkswagen-golf-gti-rendering-1.jpg)
Foto. materiały prasowe Volkswagen oraz kolesa.ru