Volkswagen w 2020 roku pokaże wszystkie kluczowe warianty nowego Golfa, w tym GTI oraz topową wersję R o mocy około 400 koni mechanicznych

Dla tych którzy nie są zapoznani z tematem małe przypomnienie – ósma generacja Volkswagena Golfa jest już dostępna, a w 2020 roku światło dzienne ujrzą kolejne warianty tego modelu. Legendarny samochód z Wolsfburga i jeden z najlepiej sprzedających się samochodów w historii utrzymuje klasyczny wygląd poprzedników, lecz można zaobserwować zmienione lampy i kilka nowych detali. W środku otrzymamy ulepszony komputer pokładowy, nowe systemy bezpieczeństwa oraz szeroki wybór jednostek napędowych (11 różnych silników w tym 5 układów hybrydowych). Wszystkie podane daty są dla rynku europejskiego. VW trzyma język za zębami w sprawie planów na rynek amerykański o ile w ogóle zdecyduje się na wprowadzenie bazowych wariantów.

MARZEC

Wiosną 2020 otrzymamy Golfa GTI oraz GTD. Na tę chwilę Volkswagen nie dostarczył żadnych szczegółowych informacji dotyczących specyfikacji sportowych modeli, lecz można wysnuć parę domysłów. W GTI możemy prawdopodobne jest, że użytkownicy otrzymają ponad 241 koni mechanicznych, 6-biegową manualną skrzynię biegów lub 7-biegową pół-automatyczną. GTD czyli wersja z silnikiem Diesla powinna osiągnąć 197 koni mechanicznych przy użyciu 2-litrowej jednostki z turbosprężarką. Podobnie jak w GTI do wyboru powinna być manualna oraz półautomatyczna skrzynia biegów.

LIPIEC

Latem na ulice wyjadą tzw. “miękkie hybrydy” oraz Golf GTE, czyli klasyczna hybryda plug-in. W “miękkiej hybrydzie” będziemy mieli typowy dla tego układu 48V układ elektryczny turbodoładowaną litrową benzyne. GTE będzie dostępne w wersji 201-konnej oraz 242-konnej. W obu niemiecka firma zastosuje czterocylindrowy silnik o pojemności 1.4 litra.

WRZESIEŃ

Początek jesieni będzie naznaczony powrotem Golfa R. Najbardziej sportowa wersja legendarnego modelu wedle plotek będzie wyposażona w 326-konny silnik w standardowej wersji oraz pokaźną 395-konną jednostkę w wersji R Plus. Obie wersje mają być dostępne z napędem na cztery koła. W tym samym miesiącu Volkswagen wypuści również spokojniejszego Golfa TCR. Powinien on otrzymać turbodoładowany dwulitrowy silnik osiągajacy moc 286-koni i będzie dostępny tylko z napędem na przód.

PAŹDZIERNIK

Na sam koniec ma wyjść wersja kombi, która poza powiększonym tyłem będzie identyczna do zwyczajnego 5-drzwiowego odpowiednika. Golf Alltrack, czyli wyższa wersja z napędem na 4-koła ma być dostępna nieco później.

GTI

Foto. materiały prasowe Volkswagen oraz kolesa.ru

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *