Radość z jazdy – motto marki BMW bez wątpienia ma pokrycie w modelach oferowanych przez bawarskiego producenta. Jeśli komuś nie wystarczają standardowe odmiany, może sięgnąć po te ze znaczkiem M, które są obietnicą emocji i zabawy. Jednak jeśli ktoś szuka bezkompromisowej wydajności i radości, musi sięgnąć jeszcze wyżej, a konkretniej po nowe BMW M2 CS.
BMW M2 od zawsze było modelem pozwalającym na wejście do świata aut ze znaczkiem M. Jednocześnie według wielu użytkowników, jest to samochód najbardziej oddający charakter tej marki. Nowa generacja modelu kontynuuje ten trend, zapewniając kierowcom świetnie prowadzenie, wysoką moc, a także mnóstwo zabawy. Jednak jeśli komuś to nie wystarcza, będzie mógł zaopatrzyć się w nową odmianę – BMW M2 CS. Będzie musiał za to jednak słono zapłacić, ponieważ cennik modelu rozpoczyna się od 530 tysięcy złotych.

Względem standardowej odmiany BMW M2, CS rozwinie moc 530 koni mechanicznych. Oznacza to zwiększenie tej wartości aż o 50 koni i zrównuje pod tym względem najmniejszy model w gamie z większymi M3 i M4. Napęd przekazywany jest w BMW M2 CS na tylne koła za pośrednictwem sprawdzonej 8-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej M Steptronic. To, wraz z obniżeniem masy o 30 kilogramów, pozwoliło poprawić osiągi modelu. Nowy model przełamuje barierę 4 sekund w standardowym sprincie od 0 do 100 km/h. Wynik to 3,8 s – dwie dziesiąte sekundy mniej niż w modelu podstawowym. Zwiększona moc jest również zauważalna w przyspieszaniu od 0 do 200 km/h. Wynik ten jest lepszy o 1,2 s i wynosi 11,7 s. Prędkość maksymalna modelu specjalnego wyposażonego standardowo w pakiet M Driver jest ograniczona elektronicznie do 302 km/h.

Zawieszenie i układ hamulcowy BMW M2 CS są precyzyjnie dostrojone do charakterystyki silnika i balansu masy tego modelu specjalnego. Zawieszenie zostało obniżone o 8 mm i dostosowane do pojazdu poprzez dostrojenie sprężynowania, amortyzacji i systemów kontroli układu jezdnego. Modyfikacje te znacząco poprawiają dynamikę jazdy. Ustawienia dynamicznej kontroli stabilności DSC i trybu M Dynamic zostały przy tym specjalnie dostosowane do jazdy na torze wyścigowym. Opcjonalnie oferowane są hamulce węglowo-ceramiczne M ze złotymi zaciskami.






Wyrazisty wygląd zewnętrzny charakteryzuje się licznymi elementami z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) i innymi ekskluzywnymi detalami. Oprócz nakładek lusterek zewnętrznych M znanych z BMW M2 z efektownego karbonu o widocznej strukturze włókien wykonany jest dach M i dyfuzor tylny CS oferowane standardowo w tym modelu specjalnym. Sportowy wygląd dopełnia przedni splitter w matowym kolorze czarnym i ekskluzywna czarna osłona chłodnicy BMW M ze zoptymalizowanymi wlotami powietrza. Niezwykle charakterystycznym elementem jest lekka tylna klapa z karbonu ze zintegrowanym spojlerem typu ducktail. W nowym BMW M2 CS dostępne są cztery kolory lakieru: Sapphire Black metallic, BMW Individual Velvet Blue metallic, M Brooklyn Grey metallic i M Portimao Blue metallic.
Fot. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf