Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Nowe BMW M2 może nie jest szczególnie atrakcyjne, ale na pewno jest wybitnym samochodem sportowym. Teraz niezależna firma przeprowadziła test na hamowni modelu G87 i wyniki są imponujące. Czy jednak większy zapas mocy sprawia, że można wybaczyć mu nie najlepszy wygląd?

Wyniki testów są zdecydowanie godne uwagi. Według IND Distribution, nowe M2 wygenerowało aż 464,59 KM i 557 Nm momentu obrotowego na hamowni DynoJet. To imponująca liczba, ale jeszcze bardziej warto ją porównać z tym, co BMW twierdzi, że osiągnie M2. S58 podwójnie doładowany rzędowy sześciocylindrowy silnik pod maską ma fabryczną moc 460 KM i 550 Nm momentu obrotowego. Choć te liczby brzmią dość blisko tego, co osiągnęło IND, ważne jest zaznaczenie, że BMW twierdzi, że M2 uzyskuje tę moc na wale korbowym.

BMW M2 2023 G87 - Pierwszy test na hamowni - prawie 550 KM w serii!

W zasadzie w każdym samochodzie występuje znaczna utraty mocy między wałem korbowym a napędzanymi kołami. Ciężko określić procentowo jakie to są wartości, ale IND twierdzi, że ta liczba wynosi 15 procent dla M2, co wskazuje na to, że ten konkretny samochód generuje około 547 KM i 658 Nm momentu obrotowego na wale korbowym. BMW M4 CSL wykorzystuje mocniejszą wersję silnika S58, a producent fabrycznie szacuje ją na 550 KM. Czy to M2 przypadkiem nie dostało silnika od M4 CSL? To mało prawdopodobne. W rzeczywistości taki rodzaj niedoszacowania przez fabrykę jest dość typowy dla BMW. Niezależny test M4 CSL z zeszłego roku pokazał 600 KM i 720 Nm momentu obrotowego.

Nowe BMW M2 G87 można zamówić z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 8-biegową przekładnią automatyczną, która oferuje błyskawiczne zmiany biegów. W dodatku, BMW M2 G87 ma także system xDrive, który umożliwia rozdzielanie mocy na cztery koła. Standardowo czas przyspieszenia do setki wynosi 4,3 sekundy, a w wersji z automatem zaledwie 4,1 sekundy. 200 km/h pojawia się na liczniki po czasie 14,3 sekundy (automat – 13,5 sekundy). Czy realne wyniki są lepsze od tego co podaje producent? Musimy poczekać na testy, aby to zweryfikować, ale jeśli jest aż taka różnica w mocy, to jest to bardzo prawdopodobne!

Źródło: IND Distribution

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *