Od samego początku Audi RS5 Coupe i Sportback wywołuje nie małe zamieszanie na rynku, a wersje limitowane podkręcają dodatkowo atmosferę
Chociaż my w Europie znamy Audi RS5 Coupe i Sportback w najnowszej odsłonie po liftingu od ponad roku to jednak nie na wszystkich rynkach samochód debiutował w tym samym czasie. Dla przykładu, właśnie w USA, dopiero teraz Audi pokazało najnowsze wcielenie swojego samochodu, więc aby nieco wyróżnić tą premierę postanowiono przygotować dwie edycje specjalne. Założenia nowych wariantów są proste – ma być agresywnie, a zmiany są subtelne. W ten sposób otrzymujemy dwie edycje limitowane o nazwie Ascari i Black Optic, które to jako pierwsze trafiają na amerykański rynek i mają podkręcić apetyt klientów na poliftowe RS5. Zresztą spójrzcie sami co przygotował producent, bo naprawdę jest na co popatrzeć.
Edycja Ascari (25 Coupe/100 Sportback):
- Lakier metalizowany w kolorze niebieskim Ascari
- Niebieskie zaciski hamulcowe i ceramiczne przednie hamulce
- 20-calowe felgi kute z 5 ramionami o srebrnym wykończeniu z letnimi oponami
- Osłona silnika z włókna węglowego
- Trójramienna kierownica spłaszczona na dole z Alcantary z łopatkami zmiany biegów
- Aktywny układ kierowniczy Audi oferujący zmienne przełożenie, które dostosowuje się do prędkości pojazdu i ustawienia Audi drive select
- Aluminiowe listwy progowe w kolorze matowego aluminium Audi Exclusive
- Matowe wstawki RS Carbon i wnętrze pakietu stylistycznego RS z kontrastującymi szarymi przeszyciami
- Sportowe zawieszenie RS plus z układem Dynamic Ride Control i sportowym układem wydechowym RS z czarnymi rurami wydechowymi
- Pakiet wspomagający kierowcę i pakiet nawigacyjny
Edycja Black Optic (100 jednostek Coupe/325 Sportback):
- 20-calowe felgi kute z 5-ramiennymi obręczami kół evo z błyszczącym wykończeniem w kolorze czarnym z letnimi oponami sportowymi
- Dostępne kolory to Mythos Black, Glacier White, Daytona Grey, Nardo Grey, Tango Red.
- Czarne pierścienie i logo Audi
- Czarny dach (tylko Coupe, z wyłączeniem Mythos Black)
- Elementy zewnętrzne w kolorze czarnym o wysokim połysku, w tym czarne obudowy lusterek, przedni spoiler i tylny dyfuzor
- Trójramienna kierownica spłaszczona na dole z Alcantary z łopatkami zmiany biegów
- Aktywny układ kierowniczy Audi oferujący zmienne przełożenie, które dostosowuje się do prędkości pojazdu i ustawienia Audi drive select
- Pakiet dynamiczny obejmujący czerwone zaciski hamulcowe, sportowe zawieszenie RS z układem Dynamic Ride Control oraz sportowy układ wydechowy RS z czarnymi rurami wydechowymi
- Matowe wstawki RS Carbon i wnętrze pakietu stylistycznego RS z kontrastującymi czerwonymi szwami
- Pakiet wspomagający kierowcę i pakiet nawigacyjny
Standardowo Audi RS5 ma 450 koni mechanicznych i 600 Nm, takie też wartości zostają w edycjach specjalnych, ale w przypadku wersji Ascari prędkość maksymalna zostaje zwiększona z wartości 250 km/h do 280 km/h. Wersja Black Optic pozostaje z limiterem na wartości 250 km/h. Pozostałe osiągi nie ulegają zmianie, więc mamy zaledwie 3,7 sekundy (3,8 sekundy w przypadku Sportback) do setki. Jeśli chodzi o aspekty cenowe to w USA wersja Ascari jest droższa 20 500 dolarów od bazowego RS5, a Black Optic to wydatek rzędu 12 300 dolarów. Czy warto? Na to pytanie odpowiedzieć musicie sobie sami, bo mówimy tutaj o limitowanym nakładzie produkcyjnym dla wyjątkowego modelu już w bazowej wersji.
Foto. materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.