Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Takie samochody jak KIA Optima Wagon pozostają tylko w sferze naszych marzeń, bo względy finansowe nie pozwalają producentom ich produkować

Od razu zaznaczamy, że tego auta w Europie nie będzie, a prezentowana grafika jest tylko renderem. Choć pojawiały się informacje, że KIA może zdecydować się na model Optima/K5 w Europie to finalnie auto nie trafi na nasz rynek. Dlaczego? Powód niezwykle prosty – nie opłaca się, bo sedany i kombi słabo się sprzedają. Pokazują to dane sprzedażowe takich samochodów jak Ford Mondeo czy Opel Insignia. To, że te auta dalej są na rynku dostępne nie oznacza, że czeka je świetlana przyszłość, bo jeśli popyt na SUV’y nie spadnie to model Mondeo pożegnamy, a Insignie przywitamy jako nowego SUV’a. Wracając jednak do KIA Optima w wersji kombi lub wagon, jak kto woli, musimy przyznać, że to auto nam się niezwykle podoba i wprowadziłoby nieco świeżości na rynek.

W pierwszej chwili jak spojrzałem na te rendery to na myśl przyszedł mi Peugeot 508 SW, a to za sprawą nowych świateł w modelu Optima/K5. Przedstawiony render jest tak naprawdę miksem wszystkiego co KIA ma najlepsze w swoim portfolio oraz krótkiej historii, czyli łączy obecną wersję Optimy w sedanie, poprzednią generację Optimy Sportswagon i aktualny model Proceed. Z przodu mamy przeniesiony wygląd z najnowszej wersji modelu Optima. Możemy zauważyć bardzo agresywną stylistykę w tylnej części samochodu, gdzie wyróżnia się duży dyfuzor oraz charakterystyczna blenda, podzielona na małe elementy. Jedyne czego mi brakuje w tej wizualizacji to jakieś dobrej dużej felgi, bo te obecne tutaj wyglądają jak tanie 17-stki dorzucone w podstawowym pakiecie.

Jednak najgorsze w tym wszystkim jest to, że tego auta najprawdopodobniej nie zobaczymy nigdy na żywo, bo w Europie nie ma szans nawet na sedana (w 2018 roku sprzedano 10 000 egzemplarzy KIA Optima), a w Stanach Zjednoczonych, gdzie sprzedaż wynosi prawie 100 000 sztuk rocznie nie ma raczej miejsca dla kombi od KIA w takiej formie. Szkoda, bo przydałaby się konkurencja dla Passata czy Peugeota 508 SW, chociaż niemiecki odpowiednik ma na tyle pewną i stabilną pozycję na rynku, że raczej ciężko będzie komukolwiek zaszkodzić kombi od Volkswagena.

Foto. kolesa.ru

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *