Audi dla jednych kojarzy się z luksusowymi limuzynami, a dla innych ze sportowymi coupe, dlatego producent nie może zrezygnować z żadnego nadwozia
Obecnie rynek samochodów osobowych kręci się wokół SUV’ów i nie zapowiada się, aby to uległo zmianie w najbliższym czasie. Audi również ma mocną ofertę w gamie Q, która zaczyna się od miejskiego Crossover’a Q2, a kończy na luksusowym Q8 z modelami RSQ pomiędzy. Ostatnio pojawiły się nawet głosy, że niemiecki producent planuje wprowadzić do oferty model Q9, aby móc spokojnie konkurować z BMW X7. W całym tym nagromadzeniu SUV’ów można odnieść wrażenie, że sedany i kombi są producentom nie potrzebne, a coupe i kabriolety stanowią niepotrzebny wydatek produkcyjny. Jednak czy to prawda i czy powinniśmy się bać o los takich modeli jak A6 czy A8?
Jak zapewnia szefowa sprzedaży i marketingu Audi. Hildegarda Wortmann, Audi nie zrezygnuje z sedanów, bo wpisują się one w podstawowy wizerunek marki jako producenta premium. Zatem możemy spać spokojnie i oczekiwać, że takie modele jak A4, A6 czy A8 będą produkowane jeszcze przez najbliższe klikanaście jak nie kilkadziesiąt lat. Jednak co z coupe i cabrio? Tutaj sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, bo choć Hildegarda Wortmann mówi, że to auta zapewniające emocje i Audi nie chciałoby się ich pozbywać to najnowsze doniesienia mówią co innego. TT umrze wraz z obecną generacją i nie zobaczymy następcy w takiej formie jak widzimy to teraz, co najwyżej możemy spodziewać się odpowiednika A5 Coupe pod tą nazwą.
A co z nadwoziem kombi? Tutaj mogą niektórzy być zaskoczeni, bo po premierze modelu RS6 opinie na jego temat były tak pochlebne, że Audi wstępnie chce kontynuować produkcję tego nadwozia. Zobaczymy czy z finansowego punktu widzenia podtrzymają to zdanie, ale zdaje się, że sprzedaż nowego RS6 będzie plasować się na wyższym poziomie niż w przypadku poprzedniej generacji. Zatem jak widać SUV’y nie spowodują szybkiego wymarcia innych samochodów, lecz tak jest w przypadku Audi, które ma nieco większe możliwości niż inni, mniejsi producenci, u których SUV’y są jedynymi rentownymi modelami, a trzymanie kombi czy sedana nie ma większego sensu.
Źródło. Autoblog Foto. materiały prasowe Audi
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.