Bus Peugeot Expert jest nie tylko użyteczny, ale ostatnio nawet wyładniał, a producent oferuje bardziej sportowy wariant dla wymagających klientów
Obserwując polskie ulice można zauważyć, że porusza się po nich całkiem sporo busów, które niekoniecznie służą do transportu towarów kurierskich lub są to busy osobowe obsadzone na stałej linii jakiegoś przewoźnika. Busy często wybierane są przez ekipy robotnicze lub osoby prowadzące mniejsze działalności gospodarcze wymagające samochodu z dosyć dużą przestrzenią ładunkową, a jednak nie potrzebują one przestrzeni jaką oferują duże auta typu Peugeot Boxer. Równie często możemy spotkać mniejsze busy osobowe w wypożyczalniach samochodów, bo w okresie wakacyjnym/świątecznym wiele osób decyduje się na wynajęcie busa zamiast targać swój samochód i podróżować w 5-6 osób w ciasnocie. Dla takich potrzeb powstał właśnie Peugeot Expert, który może być skonfigurowany do przewozu 6 osób, towarów lub może służyć jako podwozie pod zabudowę. Teraz jednak Peugeot przygotował specjalną wersję tego samochodu, która nosi nazwę Sport Edition, choć czy to jest faktycznie “sport”?
Czym tak naprawdę jest ta wersja i co sobą prezentuje? W skład zmian względem bazowego wariantu wchodzą między innymi nowe 17-calowe felgi Black Phoenix oraz naklejki w kolorze biało-niebieskim na boku i tyle pojazdu. W gamie wyposażenia auto umieszczone jest ponad wersją Asphalt, czyli już w standardzie ma bardzo bogate wyposażenie i tak naprawdę niewiele da się domówić z listy wyposażenia opcjonalnego. Dla przykładu dwustrefowa klimatyzacja automatyczna jest dostępna w “bazowej” wersji Sport Edition. Auto można pomalować na trzy specjalne kolory i są to kolejno: Cumulus Grey, Bianca White i Nera Black. Innych konfiguracji kolorystycznych producent nie przewiduje.
A co z tym sportem? No właśnie pod maską niewiele, bo silniki dostępne dla tej wersji to jednostki Diesla o mocy 120 i 150 KM. Oba połączone są z 6-biegową skrzynią manualną. Ich ceny zaczynają się od 29.460 £ dla wersji 120 KM i 33 480 £ dla 150 KM. To jednak nie wszystko, bo w przyszłym roku do gamy dołączy silnik o mocy 180 KM i 400 Nm, który będzie zespolony ze skrzynią EAT8 (8-biegowy automat o który testowaliśmy tutaj i tutaj). W tym przypadku możemy mówić o jakimś “sporcie”, ale to dalej więcej opowiadania niż faktycznych emocji i osiągów. Zatem czy opłaca się kupić takie auto? To już kwestia własnych upodobań, bo na pewno auto trochę się wyróżnia, a największym plusem jest pełna wersja wyposażenia, więc jeśli interesuje nas bogate wyposażenie to czemu nie? Nie wiemy czy auto będzie dostępne w Polsce, na dzień dzisiejszy można je zamówić tylko w Wielkiej Brytanii. Szkoda, że dział Peugeot Sport nie przyłożył swojej ręki do tego, bo z silnikiem 1.6 272 KM i kilkoma dodatkami spod ręki tych inżynierów mielibyśmy światowy hit sprzedażowy z całkiem dobrym marketingiem.
Foto. materiały prasowe Peugeot
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.