Redaktor | Fotograf

Volvo od wielu lat radzi sobie świetnie na rynku sprzedaży aut osobowych. Bez wątpienia ważną rolę odgrywa tutaj wprowadzenie na rynek nowych modeli, a także konsekwentna kontynuacja polityki tworzenia bezpiecznych samochodów. Szwedzi sprzedali w październiku globalnie o 3 procent więcej aut niż w zeszłym roku.

Październik może być zaliczony przez Volvo do udanych miesięcy. Globalna sprzedaż marki poprawiła się o 3 procent względem takiego samego okresu w zeszłym roku. Na rynek trafiły niemal 62 tysiące aut producenta. Na tempo wzrostu globalnej sprzedaży wpłynęły głównie wyniki modeli zelektryfikowanych (elektrycznych i hybryd plug-in) w Europie. Jeszcze lepiej było w Polsce, gdzie zarejestrowano 1 092 nowych Volvo, dając ponad 21% wzrost rok do roku. Jednak co przyniosło taki sukces i jak Volvo zapatruje się na najbliższe miesiące?

Sprzedaż modeli zelektryfikowanych, a zatem w pełni elektrycznych i hybryd plug-in, wzrosła o 40%
w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, stanowiąc prawie połowę wszystkich samochodów sprzedanych w październiku (48%). Udział samochodów elektrycznych wyniósł 22% całkowitej sprzedaży w ubiegłym miesiącu. W październiku najpopularniejszym modelem na całym świecie było Volvo XC60 ze sprzedażą na poziomie 19 846 sztuk (2023: 20 212), następnie XC40/EX40 z łączną sprzedażą 14 088 sztuk (2023: 17 022) oraz XC90 z wynikiem 8 517 sztuk (2023: 7 961). Łączna globalna sprzedaż w okresie od stycznia do października wyniosła 622 608 samochodów, co oznacza wzrost o 9% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku.

W Europie w październiku sprzedano 30 167 samochodów, a liczba ta wzrosła o 21% rok do roku. Sprzedaż modeli zelektryfikowanych Volvo Cars wzrosła o 46% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.  66% wszystkich samochodów sprzedanych na starym kontynencie stanowiły modele szwedzkiej firmy. Nieco gorzej było jednak w USA, gdzie sprzedaż spadła o 17%, uzyskując poziom 9 360 egzemplarzy. Mimo to, sprzedaż modeli zelektryfikowanych wzrosła o 18% rok do roku, w tym nastąpił wzrost sprzedaży hybryd plug-in o 67%.

W ubiegłym miesiącu na polskie ulice wyjechały kolejne 1 092 nowe samochody osobowe Volvo. Łączna liczba rejestracji od początku tego roku wynosi już 12 910 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 21,5% rok do roku. Udział Volvo w całym rynku aut osobowych to obecnie 2,9%, a modelem cieszącym się największym zainteresowaniem Polaków pozostaje niezmiennie Volvo XC60, którego w październiku dostarczono 618 egzemplarzy, a od początku roku już 5 108 szt.

Fot. materiały prasowe producenta