Premiery ostatnich BMW przynoszą sporo kontrowersji. Bawarczycy zdążyli nas już przyzwyczaić nową Serią 7 i XM do nowego języka stylistycznego. Teraz przyszedł czas na BMW Serii 5 2024, które jest najnowszą generacją modelu. Przyniesie ono sporo nowości, zupełnie nowe jednostki napędowe, a przede wszystkim wersję elektryczną i5.
Rywalizacja w segmencie limuzyn klasy wyższej nabiera rozpędu. Nie minął nawet miesiąc od kiedy Mercedes pokazał swojego przedstawiciela w tej klasie, czyli Klasę E, a BMW już odpowiada. Na rynek trafia BMW Serii 5 2024 G60, które przynosi sporo nowości. Choć model nie jest już tak kontrowersyjny jak pozostałe inne nowe auta w gamie marki, i tak wnosi zupełnie świeżą stylistykę. W gamie znajdzie się coś dla każdego, ponieważ dostępne będą zarówno wersje benzynowe, wysokoprężne, jak i hybrydy typu plug-in. Rewolucją będzie model BMW i5, który będzie w pełni elektryczny.
Pod względem stylistycznym, nowe BMW Serii 5 2024 wyróżni się sportową stylistyką, połączoną z elegancją. W oczy rzucają się chowane klamki, które poprawiają aerodynamikę do poziomu oporu powietrza 0,23. Co ciekawe, Seria 5 nie otrzymała dzielonych reflektorów, w przeciwieństwie do innych nowych modeli BMW. Grill również nie jest przesadnie duży, a więc auto wyróżnia się bardziej stonowaną stylistyką. Charakter nowego BMW Serii 5 można podkreślić opcjonalnym pakietem sportowym M lub M Pro. Długość nowej Serii 5 2024 to aż 5,06 metra, a szerokość wzrosła do 1,9 metra. Rozstaw osi wynosi obecnie niemal 3 metry, co jest znakomitym wynikiem, jak na tę klasę auta.
We wnętrzu również pojawiło się sporo nowości. Podobnie jak w nowej Serii 3, również tutaj do dyspozycji kierowcy i pasażerów będą dwa ekrany główne. Ten odpowiadający za wyświetlanie informacji dotyczących jazdy będzie miał 12,3 cala, a ekran multimedialny aż 14,9 cala. Na pokładzie znajdzie się oczywiście najnowsze oprogramowanie. Z duchem obecnych trendów, BMW zaoferuje wykończenie wnętrza w wersji całkowicie wegańskiej. W opcji znajdziemy jednak również w pełni skórzane wykończenie. Miejsca w środku ma być naprawdę dużo, a bagażnik będzie miał pojemność od 490 do 520 litrów.
Na rynku europejskim, klienci będą mogli wybierać spośród napędów benzynowych i wysokoprężnych, a także hybrydy typu plug-in oraz modelu elektrycznego i5. Podstawowe wersje to 520i o mocy 208 koni oraz 520d o mocy 197 koni. Ten drugi w opcji można zamówić z napędem xDrive. Jednostki spalinowe będą wspierane układem miękkiej hybrydy. W przyszłym roku do gamy dołączą modele z mocniejszymi jednostkami 4-cylindrowymi i 6-cylindrowymi, które są już dostępne w USA.
Na rynek trafia również BMW i5, które będzie dostępne w wersjach i5 eDrive40 o mocy 340 koni mechanicnzych oraz M60, które rozwinie aż 601 koni mechanicznych. Słabszy wariant osiągnie setkę w około 6 sekund, a najmocniejsza odmiana w jedynie 3,8 sekundy. Bateria będzie miała pojemność 81 kWh i zapewni zasięg na poziomie 516 kilometrów w BMW i5 M60 oraz 582 kilometrów w BMW i5 eDrive40. Model obsłuży ładowanie o mocy do 205 kW.
Seria 5 2024 wyróżni się także zupełnie nowymi asystentami jazdy. Jeden z nich pozwala na zmianę pasa ruchu, którą można wykonać poprzez potwierdzenie spojrzeniem na lusterko zewnętrzne. W Niemczech można skorzystać z asystenta autostradowego, który pozwoli na zdjęcie rąk z kierownicy i niemal w pełni autonomiczną jazdę.
Fot. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf
Comments