Ilekroć ściera się ze sobą świat samochodów elektrycznych i spalinowych, wywołuje tu spore emocje. Nie ma się jednak co dziwić. W obecnych czasach walka pomiędzy tymi dwoma bądź co bądź różnymi klasami jest bardzo zacięta. Jak Audi RS E-Tron GT poradzi sobie z Mercedesem E63s AMG?
Wielu z nas zdążyło się już przyzwyczaić do niesamowitych osiągów oferowanych przez samochody elektryczne. Choć nadal mają one swoje wady, tak jednak ich przyspieszenie i moment obrotowy wywołują spore wrażenie. Jak jednak w tych aspektach radzi sobie pierwszy elektryczny RS, czyli model E-Tron GT? To sprawdził kanał carwow, porównując go z Mercedesem E63s AMG, a więc spalinowym konkurentem o zbliżonej mocy.
Mercedes E63s AMG jest napędzany silnikiem V8 o pojemności 4-litrów. Dzięki podwójnemu turbodoładowaniu rozwija moc 612 koni mechanicznych, a moment obrotowy wynosi 850 niutonometrów. Audi RS E-Tron GT posiada silniki elektryczne na przedniej i tylnej osi. Rozwijają one łącznie moc 646 koni mechanicznych, a moment obrotowy wynosi 830 niutonometrów. Należy jednak pamiętać, że jest on dostępny w każdym momencie. Niestety, jak to często bywa w przypadku elektryka, Audi jest znacznie, bo aż o 300 kilogramów cięższe.
Oczywiście, nie w każdym przypadku to co na papierze okazuje się przesądzać o wyniku. To RS E-Tron GT okazuje się być szybszym zarówno podczas startu zatrzymanego, jak i podczas rolki. Zwłaszcza w tym drugim przypadku, elektryk odjeżdża, zanim skrzynia w AMG zdąży zredukować. Dopiero podczas próby z przygotowanym zrzuconym biegiem, Mercedes daje radę nadążyć za Audi. Również w przypadku konkurencji hamowania, dużo lżejszy E63s pokonuje producenta z Ingolstadt. Jak widać, już teraz auta elektryczne dają sobie radę ze spalinowymi konkurentami. Należy oczekiwać, że w najbliższych latach, ich osiągi będą jeszcze lepsze. Jednak nadal problemem jest zasięg i czas ładowania. Jeśli uda się nadrobić te dwa elementy, z pewnością ich sukces będzie zapewniony.
Film: carwow
Foto. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf