Samochody pokroju McLarena 600LT nie są dla wszystkich ludzi dysponujących wielką gotówką, bo to jest bestia na czterech kołach, która czeka na najmniejszy błąd
McLaren 600LT to jeden z ważniejszych samochodów brytyjskiej marki i trzeci z dopiskiem LT w gamie. Jego produkcja rozpoczęła się pod koniec 2018 roku i zaledwie 9 miesięcy później słyszymy, że ma zostać zakończona. Spowodowane jest to limitowanym charakterem całej sub-marki “Longtail”, bo tak właśnie określa to McLaren, ale przy okazji ostatni 600LT będzie 1000-cznym egzemplarzem McLarena sprzedanym przez jego salon w Londynie.
600LT ma pod maską silnik V8 o pojemności 3,8 litra, który jest w stanie wygenerować 600 KM przy masie samochodu wynoszącej 1247 kg. Pozwala to osiągnąć “setkę” w 2,9 sekundy i prędkość maksymalną wynoszącą 321 km/h. Samochód przeszedł porządną kurację odchudzającą w MSO (McLaren Special Operations), a włókno węglowe zostało zastosowane wszędzie gdzie to jest tylko możliwe. Fotele mają cały stelaż z włókna węglowego, elementy deski rozdzielczej również, a śruby mocujące koła zostały wykonane z tytanu.
„Bycie częścią sieci McLaren Automotive od 21 czerwca 2011 r. – oficjalne otwarcie McLaren London – było fantastycznym doświadczeniem. Widzieliśmy, jak marka i zasięg wzrastały w ciągu ostatnich siedmiu lat, a popularność modelu 600LT Coupé jest wyraźnym dowodem na to, że McLaren rośnie w siłę. Dodatek funkcji MSO, takich jak snorkel dachowy, przednie błotniki z włókna węglowego z żaluzjami i uprzężami, sprawiają, że ten szczególny przykład jest świętem tego wspaniałego samochodu. ”
Barney Singh, dyrektor generalny, McLaren London i McLaren Ascot.
McLaren wciąż będzie miał w swojej ofercie model 600LT Spider, choć i ten za około pół roku powinien przestać być produkowany. Tego typu ruch ma za zadanie zachować unikatowość marki i utrzymać limitowaną produkcję. Cena 600LT Spider zaczyna się od 201 500 funtów i słowo zaczyna to idealne określenie, bo koszt niektórych dodatków przekracza cenę dobrze wyposażonego samochodu klasy średniej.
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.