Redaktor | Fotograf

Volvo jest jedną z marek, które najbardziej kojarzą się z samochodami elektrycznymi. Po udanych debiutach modeli XC40 i C40, w końcu przyszła pora na coś konkretnego. Szwedzki producent wprowadza do oferty model EX90, który będzie w ofercie wraz ze swoim spalinowym odpowiednikiem, czyli XC90. Jednak czy uda mu się powtórzyć jego sukces?

Choć Volvo XC90 jest już na rynku od wielu lat, wciąż jest popularne wśród klientów. Nie ma się jednak co dziwić, ponieważ jest to bardzo solidna propozycja, która ma wiele zalet. Pomimo tego, wiek odciska na nim już swoje piętno. Ponadto, Volvo staje się powoli marką, która stawia na ekologię i wprowadza do oferty nowe elektryczne modele. Po udanych premierach modeli XC40 i C40 w końcu przyszła pora na większy model. Szwedzki producent właśnie zaprezentował EX90, który będzie elektrycznym odpowiednikiem XC90.

Volvo EX90 debiutuje - elektryczny szwedzki minimalizm w klasie SUV

Z zewnątrz, bryła EX90 w znacznym stopniu przypomina spalinowego odpowiednika. Przede wszystkim jest to ogólny kształt zewnętrzny, w tym charakterystyczne ostre zarysy. Warto jednak zwrócić uwagę na oczywisty brak grilla. W oczy rzucają się także lampy, które choć mają podobny kształt, zostały wykonane z wykorzystaniem innej technologii. Klamki EX90 chowają się teraz, dzięki czemu auto jest bardziej aerodynamiczne. Tył jest teraz nieco masywniejszy, a także ma wcięcie pod szybą bagażnika.

Volvo EX90 debiutuje - elektryczny szwedzki minimalizm w klasie SUV

Wnętrze EX90 w znaczącym stopniu różni się od XC90. Przede wszystkim jest tu znacznie bardziej minimalistycznie. Użytkownik ma do dyspozycji ogromny ekran środkowy, który obsługuje niemal wszystko, w tym panel klimatyzacji. Ponadto, przed sobą kierowca ma do dyspozycji wyświetlacz zastępujący zegary. Na tunelu środkowym znajduje się tylko jedno pokrętło, które obsługuje multimedia. Oczywiście, kierowca ma także do dyspozycji wielu asystentów jazdy, którzy wpływają na bezpieczeństwo. Na pokładzie znajdzie się także audio sygnowane marką Bowers&Wilkins.

Volvo EX90 debiutuje - elektryczny szwedzki minimalizm w klasie SUV

Pod względem silnikowym, Volvo EX90 otrzyma jednostki elektryczne, które w sumie wytworzą 503 konie mechaniczne. Maksymalny moment obrotowy wyniesie 910 niutonometrów, co z pewnością pomoże napędzać to ogromne auto. Co ważne, baterie także będą odpowiednio duże. Ich pojemność to 110 kilowatogodzin, co pozwoli na zasięg na poziomie niemal 500 kilometrów. Cena EX90 zaczyna się od 479 900 złotych.

Fot. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *