Volvo bez wątpienia jest jedną z najbardziej innowacyjnych marek w obecnych czasach. W ofercie szwedzkiego producenta można znaleźć wiele ciekawych propozycji, jednak są to przede wszystkim SUV-y i auta elektryczne. Nie inaczej jest w przypadku najnowszej premiery marki. Na rynek trafia Volvo EX30, które będzie najtańszym, a zarazem najszybszym autem elektrycznym producenta w historii.
Nowe modele Volvo wyróżniają się bezpieczeństwem i nowoczesnymi rozwiązaniami. Są to przede wszystkim SUV-y, które są dostępne w wersjach elektrycznych. Nie inaczej będzie w przypadku Volvo EX30, które właśnie zadebiutowało. Wraz z premierą, auto stanie się najszybszym, a jednocześnie najtańszym autem elektrycznym szwedzkiego producenta. To jednak nie koniec jego zalet, ponieważ widać, że Volvo włożyło w jego rozwój sporo wysiłku.
Z zewnątrz auto zdecydowanie wyróżnia się na tle całej reszty gamy producenta. W oczy rzucają się przede wszystkim cyfrowe, segmentowe lampy przednie. Auto jest oczywiście pozbawione grilla, jak i większych wlotów powietrza. Z tyłu uwagę przykuwają lampy, które zachowały tradycyjny kształt, jednak dzielą się teraz na dwa segmenty. Z zewnątrz Volvo EX30 wygląda całkiem masywnie, jednak jego wymiary nie są zbyt duże. Długość to jedynie 4,23 metra, a rozstaw osi wynosi 2,65 metra. Niestety nie widać tego po wadze, która wynosi aż 1800 kilogramów.
Zaskakujące jest również wnętrze. Kierowca i pasażerowie znajdą tam jedynie jeden ekran o przekątnej 12,3 cala. Zawiera on w sobie zarówno informacje dotyczące jazdy, jak i kwestie multimedialne. Volvo rozwijało system wraz z Google i Apple, aby dostarczyć najlepszą jakość obsługi. Co ciekawe, na całej szerokości deski rozdzielczej znalazł się soundbar, który ma dostarczyć dźwięk wysokiej jakości.
Pod względem technicznym, EX30 ma oferować szereg odmian, z których każdy będzie mógł wybrać coś dla siebie. Podstawowa odmiana rozwinie 272 konie mechaniczne oraz zaoferuje napęd na tył. Bazowy wariant zaoferuje baterię o pojemności 49 kWh i zasięgu na poziomie 300 kilometrów. Kolejna wersja Extended Range otrzyma większą baterię o pojemności 64 kWh i zapewni zasięg około 440 kilometrów. Na szczycie gamy znajdzie się wersja Twin Power Performance. Doda ona drugi silnik elektryczny na przedniej osi, dzięki czemu zapewni napęd na wszystkie koła. Ponadto moc wzrośnie aż do 428 koni, dzięki czemu auto przyspieszy do setki w około 3,5 sekundy. Podstawowa wersja ma kosztować jedynie 36 tysięcy Euro.
Fot. materiały prasowe producenta
Redaktor | Fotograf
Comments