Redaktor | Fotograf

Skoda to jedna z najpopularniejszych marek w Europie. Nie ma się co dziwić, przez wiele lat obecności na rynku, Czesi pokazali, że potrafią tworzyć dobre auta w przystępnych cenach. Niestety, producent z Mlada Boleslav nie zdołał jeszcze podbić całego świata. Skody nie znają klienci ze Stanów Zjednoczonych, a sądząc po słowach szefa grupy Volkswagen AG – prędko nie poznają. TDI również nie zagości już na amerykańskiej ziemi.

Volkswagen od zawsze był silnym graczem na rynku Stanów Zjednoczonych – zarówno jako marka, a także jako koncern. Jednak do USA nigdy nie trafiła Skoda, czyli budżetowa marka grupy Volkswagen AG. Jak się okazuje, nie ma co na to liczyć również w przyszłości. Zdradził to szef koncernu, Herbert Diess, podczas sesji pytań i odpowiedzi, które zadawali mu internauci. Niestety, mieszkańcy Stanów Zjednoczonych nie mają co liczyć również na powrót oznaczenia TDI.

Skoda nie trafi na rynek USA - nie wróci tam także oznaczenie TDI

Jako powód nie wprowadzenia Skody na rynek USA, Herbert Diess wspomniał o ograniczonych zasobach marki. Czesi są teraz zajęci elektryfikacją gamy, a także podbojem rynków azjatyckich. Wprowadza tam nowe modele, nieoferowane nawet na rynku europejskim. Są nimi między innymi crossover Kushaq, a także model Slavia. W związku z tym, Skoda nie ma potrzeby ani pieniędzy, aby wejść na rynek Stanów Zjednoczonych. Zmian jakich trzeba dokonać, aby wprowadzić tam swoje modele jest w końcu dość sporo.

Skoda nie trafi na rynek USA - nie wróci tam także oznaczenie TDI

Nieco inaczej sprawa się ma z powrotem silników diesla do modeli Volkswagena w USA. Tutaj odpowiedź była krótka – nie ma na to szans, jednak już niedługo na rynek trafi Microbus. Chodzi oczywiście o futurystyczny model ID.Buzz, czyli lifestylowego busa, który nawiązuje do Transportera T1. Odpowiedź Diessa może wydawać się jednak wymijająca, ponieważ głównym powodem może być również zła sława jaka spadła na silniki TDI w USA. Choć afera Dieselgate ma już wiele lat, wciąż odciska swoje piętno na wizerunku marki. Volkswagen z pewnością wolałby do niej nie wracać.

Foto. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *