Redaktor | Fotograf

Marki premium wracają do formy. Widać to na przykładzie przede wszystkim niemieckich gigantów. Porsche po raz kolejny notuje coraz lepszą sprzedaż w kolejnym roku. W 2022 roku producent z Zuffenhausen sprzedał ponad 300 tysięcy samochodów. Duży wpływ na to miały SUV-y, jednak co ciekawe elektryczny Taycan poradził sobie lepiej niż spalinowa Panamera.

Porsche to jeden z producentów, który bez wątpienia dobrze radzi sobie w obecnych czasach. Przede wszystkim pomagają w tym SUV-y i dobra polityka modelowa, a przy tym marce udaje się rozpieszczać fanów. Niemiecki producent nie może narzekać na sprzedaż, ponieważ po raz kolejny, następny rok był lepszy od poprzedniego. W 2022 roku, Porsche sprzedało aż 309 884 samochody, co jest znakomitym wynikiem jak na markę premium. Oczywiście największa w tym zasługa SUV-ów marki, jednak jest kilka zaskoczeń wśród sprzedanych modeli, przykładowo model Taycan sprzedawał się lepiej niż Panamera.

Porsche znów notuje wzrost sprzedaży - Taycan przebił Panamerę

Najlepiej sprzedającym się Porsche był Cayenne, co nie jest żadnym zaskoczeniem. Już od momentu swojej premiery, pomaga on wyjść firmie na plus. W 2022 roku sprzedano aż 95 604 egzemplarze. Niedaleko w tyle jest Macan, czyli nieco mniejszy SUV Porsche. Do klientów trafiły 86 724 sztuki tego modelu. Co ciekawe, już na trzecim miejscu uplasował się kultowy model 911. Zakupiło go aż 40 410 osób, co jest świetnym wynikiem jak na ten samochód. Niedaleko w tyle uplasowała się przyszłość motoryzacji, czyli Taycan. Sprzedał się w ilości 34 801 sztuk, co oznacza, że przebił Panamerę, na którą skusiło się 650 osób mniej.

Porsche znów notuje wzrost sprzedaży - Taycan przebił Panamerę

Elektryczna limuzyna drugi rok z rzędu okazała się popularniejsza od spalinowego odpowiednika. Oczywiście nie oznacza to, że Taycan jest znacznie lepszy, przede wszystkim Panamera powoli zaczyna być wiekową konstrukcją. Mimo wszystko, elektryczny model zanotował sprzedaż o 16% niższą względem zeszłego roku. Jest to spowodowane przede wszystkim problemami z produkcją niektórych części. Pod względem kontynentu, najwięcej Porsche sprzedało się w Chinach, drugie było USA, a na trzecim miejscu Europa.

Foto. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *