Redaktor | Fotograf

Hipersamochód Pagani obchodzi 10 urodziny. Trzeba jednak przyznać, że trzyma się całkiem nieźle, a producent pokazuje, że nie zamierza przestać prezentować kolejnych wersji. Huayra BC Pacchetto Tempesta jest najnowszą z nich.

Pagani jest jedną z najbardziej znanych marek oferujących hipersamochody. Zonda, czyli ich pierwszy model, odniósł sukces i stał się już kultowy. Następca, czyli Huayra, pojawiła się już 10 lat temu i nadal wygląda świeżo. Aby uczcić urodziny tego modelu, Pagani zdecydowało stworzyć specjalną wersję Huayra BC Pacchetto Tempesta. Auto zostanie pokazane na Monterey Car Week. Samochód wygląda obłędnie, jednak zmiany nie dotyczą jedynie designu auta, ale także strony technicznej.

Pagani Huayra BC Pacchetto Tempesta

W ciemnozielonym kolorze, Pagani Huayra BC Pacchetto Tempesta wygląda naprawdę obłędnie. Jest wyposażona także w rozbudowany pakiet aerodynamiczny, składający się z nowego przedniego splittera, spoilera tylnego wykonanego z włókna węglowego, a także dodatkowych wlotów powietrza. To wszystko ma podkreślać wyścigowy charakter tego modelu, a także oczywiście zwiększyć docisk aerodynamiczny. Kolejną zmianą widoczną z zewnątrz jest układ wydechowy, który ma aż 6 końcówek. Cztery są standardowo dla Pagani na środku, natomiast reszta znajduje się na dole, na wysokości dyfuzora. Całość wygląda naprawdę zjawiskowo.

Pagani Huayra BC Pacchetto Tempesta

Zmiany techniczne dotyczą głównie silnika. 6-litrowa jednostka V12 rozwija teraz aż 827 koni mechanicznych i 1100 niutonometrów. To powinno wpłynąć pozytywnie na osiągi, które już w standardowej wersji, która ma 764 konie, są niesamowite. Ponadto, nową wersję cechuje zmodyfikowane zawieszenie, a także dostępność nowego trybu jazdy, nazwanego Soft Driving, który zapewne ma oznaczać maksimum komfortu, jakkolwiek groteskowo nie brzmi to w przypadku takiego samochodu. Także wnętrze ma otrzymać kilka nowych smaczków, co wskazuje że będzie jeszcze ciekawsze niż jest teraz.

Na pokazie w Monterrey, Pagani pokaże także kluczowe części Huayry R, w tym wolnossący silnik V12, a także karbonowy monokok. Jest ona niesamowitym samochodem przeznaczonym jedynie na tor. Takie obchody dziesiątych urodzin modelu zdecydowanie mogą się podobać.

Foto. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *