Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Do tej pory o nowych elektrykach, takich jak BMW iX3, mówiliśmy tylko w sferze planów, ale teraz auta zaczynają do nas realnie docierać i wyjeżdżać na ulice – czy to początek wielkiej zmiany?

Zgodnie ze strategią „Power of Choice” BMW Group oferuje klientom możliwość wyboru jednostki napędowej, która najlepiej odpowiada na ich potrzeby. BMW X3 jest pierwszym modelem dostępnym zarówno z wysoce wydajnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, jak i w wersji hybrydowej plug-in oraz z napędem stricte elektrycznym. Ta ostatnia wersja, BMW iX3, jest nowością w gamie niemieckiego producenta i jak wiemy, gama modeli z taką technologią będzie stale rozwijana.

BMW iX3

Model wyposażony jest w silnik elektryczny o mocy 286 KM, który pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,8 s. Zastosowanie technologii eDrive piątej generacji zapewnia do 460 km zasięgu w cyklu WLTP. Stylistycznie BMW iX3 nawiązuje do swojego odpowiednika o konwencjonalnym napędzie. Wyróżniają go niebieskie detale atrapy chłodnicy, stopni bocznych oraz dyfuzora. Elektryczna wersja BMW X3 oferowana jest w cenie 282 900 złotychi tym samym odpowiada cenowo spalinowej wersji xDrive20d po doposażeniu. 

Czasami dodatni bilans ekologiczny samochodów elektrycznych jest kwestionowany. Szczególnie na rynkach z niewielkim udziałem ekologicznej energii dostępnej w sieci publicznej. W BMW Group ten bilans dla każdego zelektryfikowanego modelu musi wyraźnie przewyższać porównywalny model z konwencjonalnym napędem. I nie mówimy tu wyłącznie o eksploatacji, ale również o pozyskaniu surowców, łańcuchu dostaw, produkcji i recyklingu. Nie inaczej jest w przypadku BMW iX3, którego bilans COjest korzystniejszy od wersji spalinowej również w Polsce.

powiedział Przemysław Konarski, e-Mobility Manager, BMW Group Polska
BMW iX3

Wprowadzając do oferty elektryczne BMW iX3, BMW Group konsekwentnie kontynuuje ofensywę w segmencie pojazdów ze zelektryfikowanymi napędami. Pod koniec 2021 r. w seryjnej produkcji będzie pięć w pełni elektrycznych pojazdów: BMW i3, MINI Cooper SE, BMW iX3, BMW iNEXT oraz BMW i4. Kolejny kamień milowy to nadchodząca generacja BMW serii 7, która stanie się drugim po BMW iX3 modelem z czterema różnymi rodzajami napędu do wyboru. Do 2023 r. w ofercie znajdzie się 25 zelektryfikowanych modeli, z czego połowa w pełni elektryczna. Docelowo w 2030 r. po drogach będzie poruszało się ponad siedem milionów zelektryfikowanych pojazdów BMW Group. Około 2/3 z nich będzie wyposażonych w elektryczny napęd. Pozwoli to na zmniejszenie emisji COz pojazdów o 40% na każdy przejechany kilometr. Również do 2030 r. BMW Group wyznaczyło jasne cele w zakresie redukcji emisji COdla całego cyklu życia, począwszy od pozyskiwania surowców przez produkcję po zakończenie eksploatacji. W tym zakresie emisja na każdy pojazd ma zostać zmniejszona o co najmniej jedną trzecią.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *